Το κλειδί είναι οι αποφάσεις για ασφαλή ταξίδια

Τάσιος Γρηγόρης

Τάσιος Γρηγόρης

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων

Οι προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό είναι μεγάλες. Το 2020 βρεθήκαμε σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση  που δεν  είχε προηγούμενο στα 70 χρόνια της ελληνικής ξενοδοχίας, με τον ξενοδοχειακό τζίρο σε ελεύθερη πτώση. Δεύτερο χαμένο καλοκαίρι είναι απλά αδιανόητο. Όχι μόνο για τα ξενοδοχεία αλλά σχεδόν για το σύνολο της πραγματικής οικονομίας καθώς η φιλοξενία δημιουργεί πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για πάρα πολλούς κλάδους και επαγγέλματα. Χρειάζεται λοιπόν να δώσουμε τη σωστή απάντηση στην πρ5όκληση της  σεζόν του 2021, έτσι ώστε αφενός να κερδηθεί το άμεσο στοίχημα που δεν είναι άλλο από την επιβίωση και αφετέρου να βάλουμε τις βάσεις για την ανάκαμψη των επόμενων χρόνων.

Η σεζόν έχει σαφώς μεγάλες αβεβαιότητες καθώς η πανδημία εξακολουθεί να ταλανίζει την Ευρώπη. Ελπίζαμε σε μια covid free σεζόν αλλά αυτό δεν έγινε. Το κλειδί λοιπόν για τη σεζόν είναι οι αποφάσεις που λαμβάνονται για ασφαλείς μετακινήσεις και ταξίδια.

Σε αυτή την κατεύθυνση έγινε ένα μεγάλο βήμα με την υιοθέτηση από την ΕΕ της πρωτοβουλίας του  Πρωθυπουργού για το Digital Green Certificate που ξαναδίνει το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας στους πολίτες της Ε.Ε εντός Ευρώπης. Από προσωπική εμεπειρία, συνοδεύοντας τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη στο πρόσφατο ταξίδι του στη Ρουμανία, το μήνυμα που εισέπραξα είναι πολύ καθαρό. Οι άνθρωποι παντού θέλουν να ταξιδέψουν. Η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων και η ζήτηση για το τουριστικό προιόν μας παραμένει μεγάλη. Όσο ξεκαθαρίζουν οι κανόνες του ανοίγματος τόσο μεγιστοποιούμε τις πιθανότητες να μπορέσουμε αυτή τη ζήτηση να τη μετατρέψουμε σε διανυκτερεύσεις.

Ακριβώς για το λόγο αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα και οι διακρατικές συμφωνίες με χώρες εκτός ΕΕ που είναι εξαιρετικά σημαντικές για τον ελληνικό τουρισμό όπως για παράδειγμα οι ΗΠΑ και η Ρωσία.

Η χώρα μας κέρδισε πέρυσι το στοίχημα της υγειονομικής αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και φέτος χτίζοντας μια δυνατή σχέση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες μας. Με καθαρούς κανόνες, σχολαστική εφαρμογή της και κύριο μέλημα την υγεία όλων. Αλλά και ατομική ευθύνη απ’ όλους. Η ατομική ευθύνη εξακολουθεί να είναι βασικό ζητούμενο και για την υγεία και για την οικονομία.  Διότι αν η χώρα δεν γίνει «πράσινη» στα επιδημιολογικά δεδομένα της, δεν θα μπορέσει να ανοίξει τον τουρισμό της από τα μέσα Μαΐου, σύμφωνα με το σχέδιο.

Από κει κι έπειτα, το σημαντικό στη φάση που βρισκόμαστε είναι η συνέχιση και ο εμπλουτισμός των μέτρων στήριξης του ξενοδοχειακού κλάδου,  ώστε μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν να αναλάβει πρωταγωνιστικό  ρόλο όχι μόνο για την ανάκαμψη του τουρισμού αλλά συνολικά της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Έχουμε ένα ελκυστικό και value for money τουριστικό προιόν και η ζήτηση την «επόμενη μέρα» της πανδημίας θα εκτοξευθεί από την ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδέψουν ελεύθερα  και να κάνουν ανέμελες διακοπές. Είναι στρατηγικού χαρακτήρα ζήτημα για την ελληνική οικονομία να χτίσουμε ισχυρές αντοχές ώστε να αξιοποιήσουμε οργανωμένα αυτή την παγκόσμια τάση των επόμενων χρόνων. Να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τα πλεονεκτήματά μας και μαζί με τη συνδρομή των πολύτιμων πόρων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης να γίνει η Φιλοξενία ο πλοηγός προς ένα καλύτερο αύριο με οφέλη για όλους, σε όλη την Ελλάδα.

No Comments Yet

Comments are closed