Ταχιάος: Έτοιμο το ’23 το μετρό, αλλά χωρίς επέκταση στα δυτικά

Δεν είναι άμεσο το σενάριο της επέκτασης του μετρό στα δυτικά, ξεκαθάρισε μιλώντας στην ΠΕΔ-ΚΜ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Νίκος Ταχιάος, υπογραμμίζοντας ότι «Εμείς δεσμευόμαστε ότι το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του τον Απρίλιο του ’23».

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», ενημέρωσε αναλυτικά για το έργο του δημάρχους της ΠΕΔ-ΚΜ, ενώ σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, αναφερόμενος στον σταθμό της Βενιζέλου (όπου ο σχεδιασμός του έργου με την προηγούμενη κυβέρνηση προέβλεπε την διατήρηση των αρχαιοτήτων (in situ), παράλληλα με τις εργασίες) είπε ότι τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα καταθέσει η «Αττικό Μετρό» τη μελέτη, σύμφωνα με την οποία, τα αρχαία θα αποσπασθούν για να προχωρήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού και όταν τελειώσει το έργο θα επανατοποθετηθούν.

«Αυτό που θα αιτηθούμε προς την υπουργό Πολιτισμού είναι να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφαση και θα της υποβάλλουμε μια νέα μελέτη», σημείωσε.

Παράλληλα, δήλωσε ότι το επόμενο δεκαήμερο θα «παραδοθεί η μία λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Βενιζέλου, η οποία – όπως είχαμε υποσχεθεί – θα δοθεί για να ανοίξει ο δρόμος».

«Θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και οι διαβάσεις των πεζών οι οποίες ότι και να γίνει δεν πρόκειται να ξανακλείσουν. Οι πεζοί θα κατεβαίνουν πάνω από την οδό Εγνατία προς τα κάτω στο ύψος της οδού Βενιζέλου και αντιθέτως χωρίς ποτέ να υπάρξει περικοπή αυτού του δρομολογίου», είπε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό».

Εντός της συνεδρίασης της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Ταχιάος έθεσε αναλυτικά στους δημάρχους τα έργα που έχουν γίνει στο μετρό, αλλά και αυτά που απομένουν να γίνουν, ενώ μίλησε και αναλυτικά για το θέμα του σταθμού της Βενιζέλου.

Επανέλαβε δε, ότι το έργο στο σύνολο του θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023.

«Το τυπικό χρονοδιάγραμμα προφανώς έχει αλλάξει. Το ουσιαστικό χρονοδιάγραμμα και όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά λόγω της προόδου -εντός εισαγωγικών που εμείς έχουμε βρει στο έργο- οδηγεί αναγκαστικά στον Απρίλιο του 2023. Τότε δεσμευόμαστε εμείς ότι θα παραδοθεί το έργο στο σύνολό του. Ούτως ή άλλως αυτή η ιδέα της αποσπασματικής λειτουργίας του έργου χωρίς τη Βενιζέλου είναι προβληματική και μη εφαρμόσιμη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος την απέκλεισε στην παρούσα φάση.

«Κανένας δεν αμφισβητεί ότι το μετρό πρέπει να επεκταθεί προς τα δυτικά. Κάνεις δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να γίνει. Δεν είναι όμως ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση. Δεύτερον, δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας. Το να εμφανιστείς αύριο για το έργο με δανεισμό από τράπεζα ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα χωρίς μελέτη σκοπιμότητας δεν είναι βιώσιμο διότι πρέπει τα κυκλοφοριακά στοιχεία να είναι επίκαιρα. Η τελευταία μελέτη έγινε με την γενική κυκλοφοριακή μέλη ΟΡΘ στα τέλη του ‘90″ τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Την απαίτηση των τοπικών δημάρχων να «τρέξει» επιτέλους το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, διατύπωσε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), Δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, μιλώντας κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Δ.Σ, παρουσία του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε, Νίκου Ταχιάου που ενημέρωσε τους Δημάρχους για την πρόοδο των εργασιών.

«Αυτό που θέλουμε να μάθουμε ως αυτοδιοικητικοί είναι τι θα γίνει με τις επεκτάσεις στα δυτικά της πόλης που πολλοί το είχαν προεξοφλημένο, τι θα γίνει με την επέκταση για το αεροδρόμιο της πόλης -γιατί καμία σοβαρή πόλη στον κόσμο δεν έχει αποκομμένο το αεροδρόμιο της από το μετρό – τι θα γίνει με το χρονοδιάγραμμα, ακόμα και τι θα γίνει με την κεντρική στάση στη Βενιζέλου, καθώς η ΠΕΔ-ΚΜ στηρίζει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, αλλά και του δήμου της Θεσσαλονίκης να προχωρήσει τη στάση της Βενιζέλου να έχουμε και μετρό και αρχαία» επισήμανε ο κ. Καϊτεζίδης. Πρόσθεσε μάλιστα ότι το μετρό, δυστυχώς, κούρασε την πόλη, χωρίς να δώσει λύσεις για την ίδια την πόλη, ξεκαθαρίζοντας πως για αυτό δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη η σημερινή ηγεσία που ορίσθηκε πριν δυο μόλις μήνες».

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ υπογράμμισε πως σε μια πόλη που ουσιαστικά δεν έχει συγκοινωνίες το θέμα της γρήγορης αποπεράτωσης του μετρό είναι φλέγον.

«Το ζήτημα του Μετρό είναι ανάγκη να παρουσιαστεί ολοκληρωμένο στην πόλη, γιατί ένα Μετρό που δε θα είναι λειτουργικό και δεν εξυπηρετεί κανέναν, φοβάμαι ότι μπορεί να καταρρεύσει και οικονομικά. Επομένως, θέλουμε ένα μετρό που να αγκαλιάζει όλη την πόλη, να στηρίζεται από την πόλη και να στηρίζει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της Θεσσαλονίκης» τόνισε χαρακτηριστικά.

Με πρόταση του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ, Δημάρχου,το σώμα ενέκρινε τη συνεργασία του με την Αττικό Μετρό για την ταχύτερη ωρίμανση των μελετών των επεκτάσεων, ενώ ο Νίκος Ταχιάος δεσμεύτηκε να παραδώσει στην ΠΕΔ-ΚΜ τον οδικό χάρτη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των έργων έως τον Μάρτιο του 2020.

No Comments Yet

Comments are closed