Στο e-shop λέμε ναι!

από Team MyPortal.gr
sms

Γράφει η Ιφιγένεια Βλαχογιάννη*

 

Πόσο συχνά έχετε ακούσει την παρακάτω φράση το τελευταίο διάστημα; «Είμαστε ανοιχτά αλλά δεν μπορείτε να μπείτε» μπορείτε όμως να επισκεφτείτε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα..

Λόγω της ταχείας ανάπτυξης της τεχνολογίας, οι επιχειρήσεις πλέον έχουν προσθέσει στη παραδοσιακή μέθοδο πώλησης των προϊόντων τους και την ηλεκτρονική, χρησιμοποιούν δηλαδή, το διαδίκτυο ως κύριο εργαλείο για τις εμπορικές τους συναλλαγές.

Οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν αντικείμενα από την άνεση των σπιτιών τους ή του χώρου εργασίας τους, οι αγορές γίνονται ευκολότερες και πιο βολικές, ενώ εξίσου εύκολο είναι να ακυρώσουν και τις συναλλαγές τους.

Κάθε επιχείρηση στο σημερινό ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον και ως αποτέλεσμα της πανδημίας αισθάνεται απειλούμενη. Τα αλλεπάλληλα λοκντάουν έφεραν μια νέα καθημερινότητα, στην οποία ολόκληρος ο πλανήτης έπρεπε να προσαρμοστεί με κάθε τρόπο. Το παραγωγικό μοντέλο άρχισε να αλλάζει προκαλώντας δομικές αλλαγές σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, επιφέροντας αλλαγές τις οποίες επιχειρήσεις και καταναλωτές έπρεπε και αυτοί με τη σειρά τους να υιοθετήσουν .

Οι καταναλωτικές τάσεις άρχισαν να αλλάζουν σταδιακά, γεγονός που αιτιολογεί και την αλλαγή συμπεριφοράς των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις που δεν αποδέχονται εύκολα την αλλαγή δεν μπορούν να ανταγωνιστούν υπό τις τρέχουσες συνθήκες συναλλαγών τις επιχειρήσεις που έχουν στραφεί στις πωλήσεις μέσω του διαδικτύου. Ας μην αγνοούμε φυσικά το γεγονός ότι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια πιο εξελιγμένη μορφή επικοινωνίας.

Κάθε επιχείρηση που αποφασίζει να επεκτείνει τις συναλλαγές της μέσω του διαδικτύου σημαίνει πως οφείλει να είναι και αυτή «διαθέσιμη» ολόκληρο το 24ωρο, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

Αποκτά λοιπόν ένα σημαντικό asset, αυξάνει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της μέσω των μηχανών αναζήτησης, ενώ καταφέρνει να προσεγγίσει ολοένα και μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Δημιουργεί έτσι  στοχευμένη επικοινωνία για τις πωλήσεις της. Έχει  δηλαδή τη δυνατότητα να στοχεύσει σε διαφορετικό target group κάθε φορά ανάλογα με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς επίσης και να στοχεύσει σε συγκεκριμένα προϊόντα μέσω της προσωποποιημένης επικοινωνίας και του μάρκετινγκ.

Το brand της ενισχύεται, με την εξοικείωση  περισσότερων καταναλωτών με μια συγκεκριμένη μάρκα, και σε βάθος χρόνου, είναι σαφές πως θα πετύχει αύξηση των πωλήσεων.

Στην σημερινή λοιπόν παγκόσμια οικονομία, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει όλο και περισσότερο ένα ζωτικό συστατικό της επιχειρηματικής στρατηγικής και ένας σταθερός καταλύτης για την οικονομική ανάπτυξη. Έρευνες εξάλλου δείχνουν ότι πάνω από το 60% των αγοραστών προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές για τα περισσότερα προϊόντα που αγοράζουν.

Αυτό που σίγουρα θα μπορούσαμε να πούμε με βεβαιότητα είναι το γεγονός πως η ταχεία εισβολή της νέας τεχνολογίας ιδιαίτερα στο λιανικό εμπόριο οδήγησε τους καταναλωτές όλων των ηλικιών να έχουν άμεση πρόσβαση σε on-line αγορές. Μια επιχείρηση που έχει ένα σωστά οργανωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορεί από μόνο του να αποτελέσει το δικό της success story..

 

  • Σύμβουλος Επιχειρήσεων, ‘Epidotin’,www.epidotin.gr