Στην Καλαμαριά ο μετροπόντικας – Τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του Μετρό

από Team MyPortal.gr
sms

Της Παναγιώτας Καρακούση

Με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη , του Προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου αλλά και του Πρόεδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι η άφιξη του Μετροπόντικα στο Σταθμό «Καλαμαριά» για την επέκταση της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Ο Μετροπόντικας έφτασε «με καθυστέρηση» στο Σταθμό της Καλαμαριάς εξαιτίας των προβλημάτων με το ηλεκτρικό ρεύμα.

Η άφιξη του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων στο σταθμό της Καλαμαριάς στην επέκταση της κύριας γραμμής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη σημαίνει την ολοκλήρωση του 60% των σηράγγων. Το 2019, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού, ξεκινάει η δοκιμαστική λειτουργία της κύριας γραμμής του Μετρό, ενώ το 2020 θα δοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και δύο μήνες αργότερα θα δοθεί και η επέκταση για την Καλαμαριά με την ελπίδα πως μέχρι τότε ο ΟΑΣΘ θα έχει ξεπεράσει τα προβλήματα και έχει εκσυγχρονίσει τα λεωφορεία του.

«Πιστεύουμε ότι το έργο του Μετρό από ανέκδοτο επιτέλους ολοκληρώνεται. Θα ξεκινήσουμε τις επεκτάσεις για τη Δυτική Θεσσαλονίκη . Μέσα στο πρώτο εξάμηνο ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς Δυτικής Θεσσαλονίκης και η Αττικό Μετρό θα ξεκινήσει τη διαδικασία και τις απαραίτητες μελέτες προκειμένου να επεκταθεί και για το Αεροδρόμιο. Άρα πιστεύουμε ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται, μάλλον θα είμαστε νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι με ολοκληρωμένες τις δίδυμες σήρραγες στην επέκταση για Καλαμαριά, αντί για το Σεπτέμβριο που είναι το χρονοδιάγραμμα.», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης. Ακόμη, ο Υπουργός αναφέρθηκε και στις πολύ σύγχρονες τεχνολογίες που θα διαθέτει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, για συρμούς χωρίς οδηγούς και με πολύ σύγχρονα συστήματα.

Όσον αφορά το κόστος του προϋπολογισμού των επεκτάσεων προς τα Δυτικά και το αεροδρόμιο, αυτό υπολογίζεται σε λιγότερο από 1,3 δις. Οι δύο επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες είναι περίπου της τάξης επέκτασης της γραμμής Καλαμαριάς, δηλαδή 5 χλμ, η μία επέκταση είναι 4,5 χλμ και η άλλη 5,5χλμ. Το αεροδρόμιο είναι ίσης απόστασης έργο επίγειο.

 

Τι είπε ο Υπουργός για τον ΟΑΣΘ

Αναφορά ωστόσο έγινε και στον ΟΑΣΘ με την ύπαρξη δυσαρέσκειας για τους χειρισμούς της νέας διοίκησης με τον κ. Σπίρτζη να δηλώνει: « Υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια για τη στάση συγκεκριμένων κύκλων που έχουν καθυστερήσει την εκκαθάριση. Συζητείται στη ΣτΕ η μία προσφυγή. Στόχος δικός μας είναι ο ΟΑΣΘ να σταματήσει να έχει τον εξοπλισμό που παρέλαβε, να πάμε σε αναβάθμιση της κινητής και της ακίνητης περιουσίας προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους πολίτες».