Σπ.Βούγιας: Θέλω να πείσω τους συμπολίτες μου ότι είμαι ο κατάλληλος δήμαρχος

Λιγότερο απο 3 μήνες πριν από τη διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών ο υποψήφιος Δήμαρχος, και επικεφαλής του συνδυασμού «Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη» Σπύρος Βούγιας, μιλάει για το όραμα του για την «έξυπνη πόλη», το γιατί επέλεξε να επιστρέψει στην αυτοδιοίκηση, τις δημοσκοπήσεις αλλά και την «Πρωτοβουλία».
   

Κ. Βούγια γιατί αποφασίσατε να επιστρέψετε στην πολιτική και μάλιστα να ασχοληθείτε ξανά με την τοπική αυτοδιοίκηση;

Στην πραγματικότητα, δεν έφυγα ποτέ. Έχω, από παιδί το «κουσούρι» της συμμετοχής στα κοινά. Προέρχομαι από οικογένεια με πολιτική ιστορία σε δύσκολες εποχές και έζησα από κοντά την ένταση και την υπερπολιτικοποίηση της πρώτης μεταπολίτευσης. Μετά τις σπουδές, ήρθε η σειρά της οικογένειας, των παιδιών και της δουλειάς μου στο πανεπιστήμιο, εξ’αιτίας της οποίας ξανάρχισα να ασχολούμαι με τα κοινά. Για μας τους συγκοινωνιολόγους, ξέρετε, το εργαστήριό μας είναι η πόλη κι εγώ αποφάσισα να λειτουργήσω απ’ την αρχή ως δημόσιος επιστήμονας. Κατέθεσα αρχικά τις προτάσεις μου για το τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία αλλά και άλλες, επαναστατικές για την εποχή τους, που αποτελούν, ακόμη και σήμερα, τη βάση του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας της πόλης. Από το 1994 υπηρέτησα επί 12 χρόνια δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης, ήμουν 2 φορές υποψήφιος δήμαρχος και έκανα 2 θητείες βουλευτής, υφυπουργός μεταφορών και προστασίας του πολίτη. Από το 2012 διέκοψα οριστικά τη σχέση μου με την κεντρική πολιτική σκηνή και αφοσιώθηκα αποκλειστικά στη “Μητέρα Θεσσαλονίκη”, όπως την αποκαλεί ο Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης. Είμαι ευγνώμων απέναντί της, αισθάνομαι πιο νέος και πιο έμπειρος από ποτέ και θέλω να ανταποδώσω κάτι από όλα όσα αυτή μου προσέφερε.
  
Θεωρείτε την «Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη» συνέχεια της «Πρωτοβουλίας»;

Συνηθίζω να λέω πως η “Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη” αποτελεί συνέχεια αλλά και τομή στην πορεία της “Πρωτοβουλίας”. Η παράταξη αυτή, άλλωστε, χτίστηκε πάνω στο πρότυπο της προσπάθειάς μου του 1998, που ξεσήκωσε την πόλη σαν μια ξαφνική γιορτή και άφησε πολλές, ανεκπλήρωτες προσδοκίες. Ο Γιάννης Μπουτάρης συνέχισε αυτό το εγχείρημα και κατάφερε να κερδίσει τη μάχη το 2010, γυρίζοντας σελίδα στη συντηρητική και εσωστρεφή μέχρι τότε ιστορία του δήμου. Την πρώτη τετραετία άνοιξε τους ορίζοντες της πόλης, τόνωσε τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα και έκανε αρκετές αναπλάσεις αναβαθμίζοντας τον δημόσιο χώρο. Τη δεύτερη όμως, μετά το 2014, παρουσιάστηκαν σημάδια κόπωσης και εσωτερικές διαμάχες, που οδήγησαν σε έκρηξη των προβλημάτων της καθημερινότητας. Αυτά τα θέματα είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε  αποτελεσματικά, καλύπτοντας τα κενά και τις αδυναμίες της προηγούμενης διοίκησης.
  
Απαριθμώντας από το ένα μέχρι το τρία, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς, ποια πιστεύετε είναι τα σημαντικότερα;

Το λένε καθημερινά οι Θεσσαλονικείς αλλά το αναφέρουν και οι σχετικές δημοσκοπήσεις, πως τα 3 σοβαρότερα προβλήματα της πόλης είναι η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό (μαζί με τις αστικές συγκοινωνίες και τη στάθμευση) και το θέμα της “ασφάλειας”. Για την καθαριότητα θα συνεχίσουμε το πρόγραμμα υπογειοποίησης των κάδων και θα προωθήσουμε τη “διαλογή στην πηγή”, χωριστά για το γυαλί, το χαρτί το μέταλλο και το πλαστικό. Για την κυκλοφορία είναι πολλά αυτά που πρέπει άμεσα να γίνουν με νέα σύγχρονα, καθαρά και ηλεκτρικά λεωφορεία, λειτουργικό (και όχι εισπρακτικό, όπως είναι σήμερα) έλεγχο της στάθμευσης και αναδιανομή του οδικού δικτύου υπέρ των πεζών, των ποδηλάτων και των μέσων μαζικής μεταφοράς). Τέλος, για το αυξημένο αίσθημα ανασφάλειας των κατοίκων, θα αξιοποιήσουμε την εμπειρία από τη θητεία μου στο αρμόδιο υπουργείο για να αποκαταστήσουμε τη συνέργεια με την ΕΛΑΣ και θα εφαρμόσουμε το θεσμό του “κοινοτικού αστυνομικού” για την καθημερινή επαφή του δήμου με τους πολίτες σε κάθε γειτονιά.
  
Ποιες, κατά την άποψη σας, είναι οι ανάγκες της Θεσσαλονίκης;

Εκτός από της βασικές ανάγκες που αναφέρθηκαν παραπάνω  υπάρχουν και αυτές  που αφορούν στην ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα, τον καθαρό αέρα και το περιβάλλον, την αισθητική και την ευταξία, τα πάρκα και της παιδικές χαρές, τα θέματα της πρόνοιας και της φροντίδας των ηλικιωμένων και των ανήμπορων, τον πολιτισμό της καθημερινής ζωής. Προτεραιότητά της είναι να σταματήσουμε τα άθλια γκράφιτι, της βανδαλισμούς και της καταστροφές της δημόσιας περιουσίας, καθώς και την απαράδεκτη κίνηση και στάθμευση των μηχανών στα πεζοδρόμια. Γενικότερα, επιθυμούμε να τονώσουμε την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθηση της πόλης, ώστε να επινοήσει η ίδια τη νέα, σύγχρονη και ελκυστική της ταυτότητα.
  
Με ποιο κριτήριο θα θέλατε να επιλέξουν οι Θεσσαλονικείς τον επόμενο δήμαρχο;

Θα ήθελα να επιλέξουν με αποκλειστικό κριτήριο την “καταλληλότητα” του κάθε υποψηφίου να υπηρετήσει το λειτούργημα του δημάρχου, που είναι μια θέση με αυξημένες και υψηλές απαιτήσεις. Να εκφράσουν σε άλλη κάλπη τις όποιες κομματικές τους προτιμήσεις και να επιλέξουν αυτόν που θα μπορέσει να βελτιώσει την καθημερινή ζωή στην πόλη και να την κάνει βιώσιμη και λειτουργική. Αυτό είναι και το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας μας: “Ψηφίστε τον κατάλληλο δήμαρχο”.
  
Πως σχολιάζετε τα ποσοστά που σας δίνουν οι δημοσκοπήσεις;

Είναι παράξενες και αντιφατικές οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις. Μου φαίνεται πως προσπαθούν να αναπαράγουν το σκηνικό της  κεντρικής  δικομματικής διαμάχης μεταξύ ΝΔ και Σύριζα, περιορίζοντας τις ενδιάμεσες και τις ανεξάρτητες φωνές. Παρά τις προσπάθειες αυτές όμως, σε όλες τις δημοσκοπήσεις, η “Πολύχρωμη Θεσσαλονίκη” έχει μια διακριτή θέση ανάμεσα στις πρώτες, δημιουργώντας μεγάλη αισιοδοξία για τη συμμετοχή μας στο δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών.
  
Θέλω να τρέξω λίγο το χρόνο και να σας πάω στο βράδυ της 26ης Μαΐου, τι πιστεύετε ότι θα έχει συμβεί;

Το βράδυ της 26ης Μαΐου (που είναι, τελικά, η μέρα της πρώτης Κυριακής των εκλογών), αφού χαρούμε για λίγο το καλό αποτέλεσμα, θα αρχίσουμε, πιστεύω, την προετοιμασία για την τελική μάχη της επόμενης Κυριακής, που θα κάνει το όραμά μας πραγματικότητα και τη Θεσσαλονίκη “ΠΟΛΗχρωμη” πόλη.

 

No Comments Yet

Comments are closed