«Ελεύθερο» πανεπιστήμιο είναι το ασφαλές πανεπιστήμιο

Διαβάζω τις αντιδράσεις στις αλλαγές που παρουσιάστηκαν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Προφανώς και είμαι υπέρ και της βάσης εισαγωγής και του μέγιστου χρόνου σπουδών. Για εκπαιδευτικά ιδρύματα μιλάμε, η λειτουργία των οποίων πρέπει να διέπεται από προϋποθέσεις κατά την είσοδο και αξιολόγηση κατά τη φοίτηση. Κάτι που συνδέεται και με το επίπεδο του ακαδημαϊκού ιδρύματος και το αντίκρισμα του τίτλου του.  Είναι ψευδεπίγραφο το δίλημμα του «κοινωνικού» χαρακτήρα που μπορεί να διαδραματίσει μια άνευ όρων εισαγωγή και φοίτηση.  Διότι δεν πρόκειται για ακραία και αυστηρά όρια.  Η συζήτηση αφορά βάση της τάξης του 8.5 για είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και χρονικό όριο στο v+2 με ειδικές μέριμνες για εργαζόμενους ή ασθενείς φοιτητές.

Θα εστιάσω όμως στα θέματα ασφάλειας των πανεπιστημίων.  Την ανάγκη φύλαξης και ασφάλειας υποθέτω την αναγνωρίζουν όλοι που αποστρέφονται εικόνες όπως αυτές της εισβολής στο γραφείο του πρύτανη του ΟΠΑ ή που δεν θέλουν μπαχαλάκηδες και εμπόρους ναρκωτικών να βρίσκουν καταφύγιο ή ορμητήριο στους χώρους των πανεπιστημίων ή που δέχονται πως τα πανεπιστήμια είναι για τους φοιτητές.  Μην μου πείτε πως δεν συμβαίνουν.  Και εμπόριο ουσιών, και χτίσιμο γραφείων καθηγητών, και επιθέσεις και «μπάτε σκύλοι αλέστε» και τόσα άλλα. Υποθέτω επίσης πως συμφωνούμε ότι είναι ουτοπικό να πιστεύει κάποιος πως τη φύλαξη μπορεί να την κάνει από μόνη της η πανεπιστημιακή οικογένεια πολλώ δε μάλλον το «ρωμαλέο» φοιτητικό κίνημα.

Πραγματικά ελεύθερο πανεπιστήμιο είναι αυτό που μπορούν οι φοιτητές και οι καθηγητές να κυκλοφορούν με ασφάλεια δίχως να κινδυνεύουν με επιθέσεις για όσα μπορούν να εκφράζουν ή πιστεύουν, που δεν θα εμφιλοχωρούν παραβατικά στοιχεία, που δεν θα παραλύουν την ακαδημαϊκή λειτουργία μειοψηφίες ατόμων που δεν έχουν σχέση με το πανεπιστήμιο.

Ελεύθερο πανεπιστήμιο είναι το ασφαλές πανεπιστήμιο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την αρωγή της συντεταγμένης πολιτεία και των αρμοδίων οργάνων πάντα όμως υπό την ακαδημαϊκή εποπτεία.

No Comments Yet

Comments are closed