Πρωτοβουλία του ΕΕΘ για τα “Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου”

από Team MyPortal.gr
sms

Πρωτοβουλία για την απορρόφηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ)», που χρηματοδοτεί έργα για την βελτίωση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των τοπικών αγορών ανέλαβε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Η ειδική ομάδα εργασίας που συστάθηκε στο ΕΕΘ συνεργάζεται ήδη με τους αρμοδίους των δήμων Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού και Καλαμαριάς, όσο και με τους τοπικούς επιχειρηματίες των περιοχών αυτών και προτίθεται να συμμετάσχει μαζί τους στην υποβολή πρότασης Πράξης.

Στόχος του Προγράμματος είναι να δώσει τα κονδύλια στις τοπικές αρχές (Επιμελητήρια, Δήμους, Εμπορικούς Συλλόγους και επιχειρηματίες), ώστε να προχωρήσουν έργα που θα αναβαθμίσουν τις τοπικές αγορές, όπως είναι αυτά για τη βελτίωση της αισθητικής των περιοχών τους, την αναβάθμιση της λειτουργικότητας τους, μέσα από έξυπνες εφαρμογές αλλά και την προβολή των επιχειρήσεων στο κοινό.

«Βάζουμε τα δυνατά μας για το πρόγραμμα αυτό γιατί μπορεί να στηρίξει ουσιαστικά τις τοπικές αγορές, που είναι πάντα η προτεραιότητα μας. Το ΕΕΘ διαθέτει την τεχνογνωσία και την πιστοποίηση ώστε να προωθήσει τις διαδικασίες ως ομπρέλα, που καλύπτει τους Δήμους και τους τοπικούς φορείς και επιχειρηματίες, κάτι που είναι εξίσου σημαντικό! Άλλωστε για ένα Επιμελητήριο- ομπρέλα αγωνιζόμαστε», δήλωσε, με την ευκαιρία έναρξης των διαδικασιών ο Πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης.

Τα στοιχεία του Προγράμματος

Ο συνολικός προϋπολογισμός της Δράσης είναι 50.000.000 ευρώ και η ένταση της ενίσχυσης ανέρχεται στο 100%. Προκηρύχθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

Οι προτάσεις θα πρέπει να υποβάλλονται από σχήματα που θα αποτελούνται από τους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού (Δικαιούχοι) και τα οικεία Επιμελητήρια της περιοχής παρέμβασης (συνδικαιούχοι) Το διμερές σχήμα αποτελεί από μόνο του καινοτομία.

Ο μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων είναι τα 1.900.000 ευρώ (έως 1.500.000 ευρώ για τον Δήμο και έως 400.000 ευρώ για το Επιμελητήριο).

Η υλοποίηση δράσεων μέσω της φιλοσοφίας των ΑΚΕ μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση συγκεκριμένης ταυτότητας για την περιοχή, μέσω της ανάπτυξης και της εφαρμογής ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης προσανατολισμένων στην προβολή της, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ένα ισχυρό, μοναδικό και ελκυστικό ‘προϊόν’, και τα οποία με ορθολογικό τρόπο θα αξιοποιούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της (φυσικός, πολιτιστικός και τουριστικός πλούτος, ‘έμψυχο’ δυναμικό κ.ά.).

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, καλεί τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες και μικρομεσαίους επιχειρηματίες των δήμων Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού και Καλαμαριάς, που επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα να επικοινωνήσουν με την Γραμματεία στο τηλ. 2310- 271488 και στο μέιλ grammateia@epepthe.gr

Οι δράσεις πιο συγκεκριμένα:

Η υλοποίηση δράσεων μέσω της φιλοσοφίας των ΑΚΕ θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της τοπικής αγοράς (φυσικός, πολιτιστικός και τουριστικός πλούτος, ‘έμψυχο’ δυναμικό κ.ά.).

Από την πλευρά του Επιμελητηρίου, για την κάθε περιοχή η πρόσκληση προβλέπει τη χρηματοδότηση δαπανών για την ανάδειξη της ταυτότητας της εμπορικής περιοχής μέσω της εγκατάστασης ομοιόμορφων εξωτερικών στοιχείων (π.χ. πινακίδες, φωτιστικά, στέγαστρα, κ.λπ.) στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις καθώς και δράσεις προβολής και προώθησης της εμπορικής περιοχής (διοργάνωση εκδηλώσεων, ηλεκτρονική πλατφόρμα ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας, κ.λπ.), αναλόγως με τη δομημένη πρόταση που θα κατατεθεί.

Αναλυτικότερα, το έργο ενδεικτικά θα συμπεριλαμβάνει:

τελικές προτάσεις παρεμβάσεων στις επιχειρήσεις ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή ομοιομορφία

τεχνικές εργασίες αποξήλωσης/ απομάκρυνσης των μη συμβατών στοιχείων από τις προσόψεις των επιχειρήσεων

τεχνικές εργασίες εγκατάστασης/ εφαρμογής κοινών στοιχείων/ υλικών για την επίτευξη της ομοιομορφίας της περιοχής του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου, βάσει των κοινά αποδεκτών δομημένων σχεδίων,

διοργάνωση εκδηλώσεων για την προβολή της εμπορικής περιοχής,

δημιουργία ψηφιακού λογότυπου και προβολή σε ψηφιακά και άλλα μέσα βάσει επικοινωνιακής καμπάνιας,

δημιουργία και διαχείριση λογαριασμού social media (Facebook) του Open Mall

συστήματα/ πλατφόρμες ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας μέσω υπηρεσιών αλληλεπίδρασης, ενίσχυσης πιστότητας και επιβράβευσης επισκεπτών.