Προχωρούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη; Πόλεμος με τη γραφειοκρατεία

Τι μας είπε ο πρωθυπουργός και τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις των ανακοινώσεων του;
Με γνώμονα την πρόοδο της Θεσσαλονίκης σε όλα τα επίπεδα, η ανάλυση των όσων είπε ο κ. Μητσοτάκης μας αφήνει διαφορετική γεύση για κάθε έργο.
Ας ξεκινήσουμε από την αστική συγκοινωνία, καθώς η βελτίωση στους δρόμους της πόλης δεν έχει φανεί ακόμα όμως, η περίοδος που ο αριθμός των λεωφορείων θα αυξηθεί δεν αργεί, αν και έχει αργήσει. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είχε να ανακοινώσει κάτι παραπάνω για τον ΟΑΣΘ, μιας και ο προγραμματισμός της κυβέρνησης έχει δρομολογηθεί.
Όσον αφορά, στο μετρό της Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός άφησε ένα μικρό ενδεχόμενο – αμφιβολία πως η παράδοση του έργου θα γίνει τον Απρίλιο του 2023 αλλά ο ίδιος χρησιμοποίησε την λέξη φιλόδοξο, ως προς το χρονοδιάγραμμα.
Η πίεση του χρονοδιαγράμματος είναι ασφυκτική για ένα ακόμα λόγο. Οι προσφυγές που κατατίθενται εναντίον της απόσπασης των αρχαιοτήτων μπορούν να σύρουν το έργο στον χρόνο.
Τρία έργα που φαίνεται πως η πολιτική βούληση νικάει την γραφειοκρατεία είναι το fly over και το γήπεδο του ΠΑΟΚ και η ανάπλαση της ΔΕΘ.
Παρά τις δαιδαλώδεις διαδικασίες και τους αμέτρητους φακέλους με έγγραφα, η γραφειοκρατεία δέχεται ισχυρό πλήγμα και οι εργολάβοι αναμένεται να αναλάβουν δράση εντός 24 μηνών.
Εντύπωση προκαλεί η παραμικρή αναφορά που δεν έγινε για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το επενδυτικό πρόγραμμα δε φαίνεται να προχωρά με το ρυθμό που έχει ανακοινωθεί.
Το γενικό συμπέρασμα για τη Θεσσαλονίκη είναι μάλλον θετικό αλλά αυτό θα κριθεί το επόμενο 12μηνο, έως τα επόμενα εγκαίνια της ΔΕΘ. Αυτό συνεπάγεται από το γεγονός πως οι ανάδοχοι για τα βασικά έργα της πόλης θα έχουν κατακυρωθεί διαφορετικά το πρόσημο θα αλλάξει.

No Comments Yet

Comments are closed