Πως μπαίνουμε από σήμερα στα αστικά

Νέα ήθη από σήμερα για τους επιβάτες αλλά και τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, καθώς ταυτόχρονα με την σταδιακή άρση των μέτρων μπαίνουν σε εφαρμογή μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού στις μετακινήσεις του κοινού με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ.

Από σήμερα λοιπόν, με απόφαση της κυβέρνησης, επανέρχεται σταδιακά στην κανονικότητα στο θέμα των μετακινήσεων και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, και της αστικ΄ς συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης να επανέρχεται σταδιακά σε προ πανδημίας ρυθμούς.

Από σήμερα λοιπόν αίρεται η αναστολή κατά 50% των δρομολογίων ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ που ίσχυε από 23 Μαρτίου, ενώ ως έξτρα μέτρα θα ισχύουν για την είσοδο του κοινού:

Περιορισμένος στον αριθμό των επιβατών στα λεωφορεία, και απαγόρευση εισόδου σε όσους δεν φορούν μάσκα.

Ελέγχους για μάσκα σε επιβάτες θα πραγματοποιεί η ΕΛ.ΑΣ.

Περιορισμός του αριθμού των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε ποσοστό που να διασφαλίζεται η τήρηση της απαιτούμενης απόστασης των 1,5-2 μέτρων μεταξύ τους

(Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί σταδιακή αύξηση των δρομολογιών, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, που θα είναι συνακόλουθη των αναγκών μετακινήσεων που θα προκύψουν με πρόβλεψη για διασπορά και διαφοροποίηση/ κατανομή σε ζώνες, των ωρών αιχμής έναρξης των ωραρίων εργασίας των πολιτών: 07.00, 08.00, 09.00)

Υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών

Αναστολή λειτουργίας των μηχανημάτων αυτόματης πώλησης εισιτηρίων, προς αποφυγήν συνωστισμού.

(Δεν αποκλείεται η τοποθέτηση υπαλλήλου «ελεγκτή»/με ευθύνη του παρόχου στη θύρα ανόδου των επιβατών, ο οποίος θα ελέγχει και θα διευθετεί την τήρηση των μέτρων, αλλά και θα φροντίζει για την αποφυγή εισιτηριοδιαφυγής)

Σχολαστική και πλήρης απολύμανση των οχημάτων μετά το τέλος της βάρδιας ακολουθώντας ειδικότερα «πρωτόκολλα» με ευθύνη των παρόχων.

(Καθαρισμός με αντισηπτικό των επιφανειών και σημείων συχνής επαφής εντός των οχημάτων -κυρίως χειρολαβές, χειρολισθήρες και καθίσματα- θα γίνεται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου)

Υποχρεωτική είσοδος από την 2η πόρτα. Υποχρεωτική χρήση αντισηπτικού διαλύματος που θα βρίσκεται υποχρεωτικά σε συγκεκριμένα σημεία. Εξακολουθεί να απαγορεύεται η είσοδος από την μπροστινή πόρτα.  (plexiglas διαχωριστικό για τον χώρο του οδηγού).

Αποβίβαση των επιβατών από την τρίτη πόρτα. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τρίτη πόρτα, θα προηγείται αυστηρά η αποβίβαση και στη συνέχεια θα ακολουθεί η επιβίβαση των πολιτών.

Ειδικά για το θέμα της λειτουργίας των κλιματιστικών ο ΟΣΕΘ επισημαίνει την «απολύμανση των κλιματιστικών μονάδων και τον αερισμό των χώρων και την επακόλουθη επιβεβαίωση ότι δεν γίνεται ανακύκλωση-ανακυκλοφορία του αέρα (που υπάρχει εντός του λεωφορείου) ώστε να είναι δυνατή η λειτουργία τους. Στην αντίθετη περίπτωση δεν θα λειτουργούν οι μονάδες κλιματισμού και θα υπάρχει μέριμνα για άνοιγμα παραθύρων».

Συγκεκριμένα, οι οδηγίες του ΟΣΕΘ που αναμένεται να αποτελούν μέρος του πρωτοκόλλου λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνουν τα εξής μέτρα:

  1. Παραμένει ο περιορισμός του αριθμού των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε ποσοστό που να διασφαλίζεται η τήρηση της απαιτούμενης απόστασης των 1,50-2,00 μέτρων μεταξύ τους (οδηγίες ΕΟΔΥ, Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτικής Προστασίας) ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Το παραπάνω απαιτεί σταδιακή αύξηση των δρομολογίων (σε τελική ανάπτυξη των προγραμματισμένων) για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού η οποία είναι συνακόλουθη των αναγκών μετακινήσεων που θα προκύψουν (σημειώνεται το γεγονός διασποράς και διαφοροποίησης/κατανομής σε ζώνες των ωρών αιχμής έναρξης των ωραρίων εργασίας των πολιτών: 07.00, 08.00, 09.00)
  2. Οι εργαζόμενοι και οι χρήστες της αστικής συγκοινωνίας τηρούν τα απαραίτητα μέτρα και φορούν υποχρεωτικά την προστατευτική μάσκα κατά την επιβίβασή τους. Οι εργαζόμενοι φορούν επίσης γάντια μιας χρήσης. Οι πολίτες δίχως την προστατευτική μάσκα δεν θα επιβιβάζονται (εκτός εάν υπάρχει η δυνατότητα να τους χορηγείται εντός του λεωφορείου). Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από την Ελληνική Αστυνομία.
  3. Η σχολαστική και πλήρης απολύμανση των οχημάτων θα γίνεται μετά το τέλος της βάρδιας ακολουθώντας ειδικότερα «πρωτόκολλα» με ευθύνη των παρόχων.
  4. Ο καθαρισμός με αντισηπτικό των επιφανειών και σημείων συχνής επαφής εντός των οχημάτων (κυρίως χειρολαβές, χειρολισθήρες και καθίσματα) θα γίνεται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου.
  5. Κατά την είσοδό τους, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά από τη δεύτερη πόρτα των οχημάτων, οι επιβάτες θα κάνουν χρήση του αντισηπτικού διαλύματος που θα βρίσκεται υποχρεωτικά στα συγκεκριμένα σημεία.
  6. Η θύρα του οδηγού εξακολουθεί να παραμένει κλειστή και τοποθετείται ειδικό διαφανές διαχωριστικό πέτασμα μεταξύ του οδηγού και των επιβατών (Plexiglas ή άλλο ομοιογενές υλικό επαρκούς πάχους και ανθεκτικότητας)
  7. Η αποβίβαση των επιβατών θα γίνεται από την τρίτη πόρτα. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τρίτη πόρτα, θα προηγείται αυστηρά η αποβίβαση και στη συνέχεια θα ακολουθεί η επιβίβαση των πολιτών
  8. Θα υπάρξει προσωρινή απενεργοποίηση των μηχανημάτων αυτόματης πώλησης εισιτηρίων προς αποφυγήν συνωστισμού
  9. Στην παραπάνω κατεύθυνση, προτείνεται η ύπαρξη υπαλλήλου «ελεγκτή»/με ευθύνη του παρόχου στη θύρα ανόδου ο οποίος θα ελέγχει και θα διευθετεί την τήρηση των προαναφερόμενων μέτρων. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτόν θα επιβλέπεται και η εισιτηριοδιαφυγή.
  10. Απολύμανση των κλιματιστικών μονάδων και αερισμός των χώρων και, επακόλουθη επιβεβαίωση ότι δεν γίνεται ανακύκλωση-ανακυκλοφορία του αέρα (που υπάρχει εντός του λεωφορείου) ώστε να είναι δυνατή η λειτουργία τους. Στην αντίθετη περίπτωση δεν θα λειτουργούν οι μονάδες κλιματισμού και θα υπάρξει μέριμνα για άνοιγμα παραθύρων.
  11. Διεξαγωγή ταχύρρυθμων σεμιναρίων εκπαίδευσης και συμπεριφοράς των εργαζομένων (με ευθύνη παρόχων και εργαζομένων)

Επιπλέον, ο ΟΣΕΘ επισημαίνει πως για όλα αυτά τα μέτρα που θα αλλάξουν τις μέχρι τώρα συνήθειες εργαζομένων και επιβατικού κοινού, θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών με σχετικές ανακοινώσεις στον Τύπο.

No Comments Yet

Comments are closed