Παρουσίαση λειτουργίας των σημείων τουριστικής προβολής του Δήμου Θεσσαλονίκης

από Team MyPortal.gr
sms

Η λειτουργία των σημείων τουριστικής προβολής του Δήμου Θεσσαλονίκης -info kiosks στην Πλατεία Αριστοτέλους και στην περιοχή του Βασιλικού Θεάτρου-παρουσιάστηκε σήμερα, Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

Το project «Διαχείριση Επισκεπτών», μέρος του οποίου αποτελεί ο εξοπλισμός και η λειτουργία των Info Kiosks, είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau (TCB), που υλοποιείται στο πλαίσιο της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης έδωσε έμφαση στο κεντρικό σκεπτικό της διοίκησης του Δήμου τονίζοντας: «Όταν δεν ξέρεις το παρελθόν σου, δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον σου. Με το σκεπτικό αυτό και αξιοποιώντας το πλούσιο ιστορικό παρελθόν της Θεσσαλονίκης, δουλέψαμε όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και σε αυτό το πλαίσιο είχαμε αποτέλεσμα».

Ο Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος σημείωσε: «Ήταν ευτυχής συγκυρία η δωρεά ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, που κατανεμήθηκε σε κατασκευές και σε πιο soft ενέργειες και δράσεις. Μία από αυτές είναι η δημιουργία των info kiosks και η δυνατότητα να λειτουργούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, κάτι που είναι πρωτόγνωρο για την ελληνική δημόσια αντίληψη». Τέλος, ο ίδιος διευκρίνισε ότι ο Δήμος δεν λαμβάνει χρήματα από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος αλλά παραλαμβάνει έργο, ένα ιδιωτικό έργο και το Ίδρυμα είναι αυτό που καθορίζει τις διαδικασίες βάσει των οποίων δίνεται η δωρεά, οι οποίες κατ’ αυτό τον τρόπο είναι απόλυτα διαφανείς.

Στην ολοκληρωμένη στρατηγική του Δήμου Θεσσαλονίκης στον τομέα του Τουρισμού αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας. «Στο παρελθόν η Θεσσαλονίκη ήταν ένας μη τουριστικός προορισμός, που δεν είχε επισκέπτες από το εξωτερικό. Η αλλαγή αυτής της εικόνας οφείλεται στη σκληρή δουλειά και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, με πυρήνα το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου που δημιουργήθηκε το 2013 ενώ δεν υπήρχε πριν από το 2011», τόνισε ο κ. Πέγκας και συμπλήρωσε: «Είναι χαρακτηριστικό ότι, από τότε που ο Δήμος έβαλε στην ατζέντα της πόλης την τουριστική ανάπτυξη, διπλασιάστηκαν, στο σύνολό τους, οι επισκέπτες της πόλης και  τριπλασιάστηκαν οι ξένοι επισκέπτες».

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Αντιδήμαρχος και αφορούν στον Ιούνιο του 2018, η πληρότητα των ξενοδοχείων φτάνει το 84,4% (ανάπτυξη σε σύγκριση με πέρυσι κατά περίπου 16%) και ο δείκτης revenue per room αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι κατά 25,5%.

Ο Σπύρος Πέγκας αναφορικά με την πληροφόρηση των επισκεπτών, επισήμανε το κενό που δημιουργήθηκε στον τομέα αυτό όταν ο ΕΟΤ αποσύρθηκε από το εσωτερικό της χώρας και πρόσθεσε: «Ο Δήμος έσπευσε να καλύψει αυτό το κενό, με το γυάλινο περίπτερο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην πλατεία Αριστοτέλους και ακολούθησε το δεύτερο σημείο πληροφόρησης που λειτουργεί δίπλα από το Βασιλικό Θέατρο. Θέλω να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που μας έδωσε τη δυνατότητα να εξοπλίσουμε τα info kiosks, αλλά και το Thessaloniki Convention Bureau για τη σύμπραξή του».

Επιπλέον αναφερόμενος στα στοιχεία από τη λειτουργία των info kiosks τις τελευταίες 30 ημέρες διευκρίνισε ότι συνολικά 5.400 άνθρωποι αναζήτησαν πληροφόρηση για τη Θεσσαλονίκη, από 115 διαφορετικές χώρες. Οι περισσότεροι προέρχονται κατά σειρά από τη Γερμανία, τη Ρωσία, τη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία. Οι οκτώ εργαζόμενοι που εξυπηρετούν τον κόσμο μιλούν στο σύνολό τους 11 διαφορετικές γλώσσες. Οι πιο συχνές ερωτήσεις των επισκεπτών σχετίζονται με τη διαμονή τους, την περιήγησή τους στην πόλη, τις κοντινότερες παραλίες ενώ δείχνουν ενδιαφέρον για τα αξιοθέατα και τις εκδηλώσεις που γίνονται στην Θεσσαλονίκη.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), Γιάννης Ασλάνης, ευχαριστώντας τόσο το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τη δωρεά του προς την πόλη, αλλά και τη Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την εμπιστοσύνη της προς το Thessaloniki Convention Bureau σχολίασε: «Είναι ζητούμενο, κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ετών που καλύπτει η χρηματοδότηση του Ιδρύματος, να μπορέσουμε να βρούμε τρόπους, ώστε να υπάρξει συνέχεια σε αυτά τα δύο τουριστικά περίπτερα. Θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα και για μας και για την πόλη να τα διατηρήσουμε και να μην βρεθούμε κάποια στιγμή χωρίς τουριστική πληροφόρηση. Στον πλαίσιο αυτό ζητούμε τη στήριξη και άλλων φορέων, προκειμένου να συνεχιστεί αυτό το έργο».

Ο εκπρόσωπος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Πάνος Παπούλιας, αναπτύσσοντας το σκεπτικό του Ιδρύματος ανέφερε: «Με τη λογική να συμπληρώσουμε τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι να τις καταπολεμήσουμε και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την καταπολέμηση της κρίσης, σήμερα υλοποιούμε ακόμη μια δωρεά του Ιδρύματος, από τις πολλές που έχουν υλοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη. Με την ενέργεια αυτή καλύπτουμε τον εξοπλισμό και τη στελέχωση της διετούς λειτουργίας των δύο info kiosks, σε επταήμερη βάση, όπως επίσης και την εγκατάσταση ενός συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης θεμάτων πολιτισμού, έντυπο υλικό, καθώς και τη δημιουργία ψηφιακού υλικού σχετικά με την προβολή της πόλης. Το όραμα υλοποίησης ανήκει στον Δήμο Θεσσαλονίκης και με χαρά είδαμε ότι επέλεξε, με τη συγκεκριμένη δωρεά που αποτελεί υποσύνολο της δωρεάς των 10.000.000 ευρώ, να καλύψει όχι τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες του, αλλά να δημιουργήσει προοπτικές για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα της πόλης. Για το Ίδρυμα αποδέκτες της δωρεάς είναι οι δημότες και οι επισκέπτες της πόλης και μας ενδιαφέρει η βιωσιμότητα των δωρεών μας».

Στα Info Kiosks διατίθενται χάρτες και έντυπα του Δήμου Θεσσαλονίκης σε διάφορες γλώσσες. Επίσης, μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής προβολής και διαχείρισης πολιτιστικών και τουριστικών πόρων, υπηρεσιών και εκδηλώσεων προβάλλονται οι τουριστικοί και πολιτιστικοί πόροι της πόλης.

Συγκεκριμένα το πρώτο σημείο τουριστικής πληροφόρησης λειτουργεί από το 2012 στην Πλατεία Αριστοτέλους και αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών και κέντρο ενδιαφέροντος και ενημέρωσης τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων και συγγραφέων τουριστικών οδηγών που επισκέπτονται την πόλη. Τον Απρίλιο του 2018 η Θεσσαλονίκη απέκτησε και δεύτερο info Kiosk δίπλα στο Βασιλικό Θέατρο και σε άμεση γειτνίαση με τον Λευκό Πύργο. Και τα δύο γυάλινα περίπτερα αποτελούν παραχώρηση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,  ενώ μέσω του έργου «Διαχείριση επισκεπτών» είναι εξοπλισμένα με καινοτόμα διαδραστικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας και διαμορφωμένα κατάλληλα προκειμένου να ενισχύουν την προβολή των τουριστικών και πολιτιστικών πόρων της πόλης.

Το ωράριο λειτουργίας και των δύο περιπτέρων πληροφόρησης επισκεπτών είναι:   Δευτέρα – Παρασκευή  9.00 – 21.00 και  Σάββατο – Κυριακή και αργίες     10.00 – 18.00