Παρεμβάσεις φορέων για τα έργα υποδομής στο 1o Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης

από Team MyPortal.gr
sms

Με εισήγηση του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρη Μπίλια με θέμα “Η Θεσσαλονίκη στον ορίζοντα του 2021” ξεκίνησε η δεύτερη συνεδρία του “1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου”. Τόνισε πως το ΤΕΕ προτείνει την ανάγκη ενός νέου, μεγάλου έργου που θα λειτουργήσει ως brand name για την κινητοποίηση της πόλης και την επανένταξη ή μάλλον την ένταξή της στον διεθνή χάρτη και ένα τέτοιο έργο είναι η αξιοποίηση της επαφής της Θεσσαλονίκης με την θάλασσα. “Τώρα πλέον, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης α βαθμού, έχουμε πάει ένα βήμα πιο μπροστά και έχουμε μελετήσει μία ρεαλιστική πρόταση για ένα τμήμα του θαλάσσιου μετώπου που εκτείνεται από το Αγγελοχώρι στο Καλοχώρι, και ιδιαίτερα το κατ΄ εξοχήν αστικό τμήμα του μετώπου: από τον Δενδροπόταμο ως το ΙΚΕΑ”, σημείωσε και πρόσθεσε πως “το Μητροπολιτικού χαρακτήρα Παραλιακό Μέτωπο θα στοχεύσει στη δημιουργία συνεχόμενης παράκτιας ζώνης αναψυχής και άξονα περιπάτου, με εξυπηρέτηση από τη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές προς αεροδρόμιο επεκτάσεις του μετρό, με την απαραίτητη συναρμογή με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού και αθλητισμού, με ανάδειξη και ενσωμάτωση και νέων ανάλογων χρήσεων και παρεμβάσεων, με ενοποίηση των ιστορικών τόπων, με νέα τοπόσημα αναφοράς και μνήμης, με κατάργηση της ασυνέχειας”.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της “Εγνατία Οδός ΑΕ” Απόστολος Αντωνούδης ο οποίος ανέπτυξε την εισήγηση “Η Εγνατία Οδός ως ‘καλή πρακτική’ ανάπτυξης”. Μεταξύ άλλων τόνισε πως “η κατασκευή της Εγνατίας οδού με τους κάθετους άξονες της σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική Εγνατία και την σιδηροδρομική σύνδεση με την Βουλγαρία, την ανάπτυξη στρατηγικών αεροδρομίων, την ουσιαστική ανάπτυξη των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με πρώτο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δημιουργούν το κατάλληλο εκείνο οικονομικό περιβάλλον που μπορεί να αλλάξει το ειδικό βάρος της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και να δημιουργήσει τις συνθήκες ουσιαστικής ανάπτυξης”.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” Γιάννης Μυλόπουλος μίλησε για την “Θεσσαλονίκη της Ανάπτυξης και των Υποδομών”. Όπως έκανε γνωστό μόνο το 2017, απορροφήθηκαν στα δύο έργα του Μετρό, της βασικής γραμμής και της γραμμής Καλαμαριάς, 200 εκατομμύρια Ευρώ.

Εξήγγειλε επίσης πως μέσα στο χρόνο θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά: “Η επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες θα αποτελείται από δύο γραμμές, η πρώτη μήκους 4,4 χλμ., θα έχει 4 σταθμούς και συγκεκριμένα θα είναι οι Αμπελόκηποι, η Μενεμένη, ο Εύοσμος και το Κορδελιό και η δεύτερη μήκους 5χλμ. και θα έχει 5 σταθμούς οι οποίοι θα είναι η Νεάπολη, η Παύλου Μελά, η Σταυρούπολη, η Πολίχνη και η Ευκαρπία, ενώ η γραμμή θα καταλήγει μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου”, επισήμανε.