Ο σχεδιασμός για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης

Καραγιάννης Γιώργος

του Γιώργου Καραγιάννη

Γενικός Γραμματέας Υποδομών

Είθισται κάθε χρόνο η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός να παρουσιάζουν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το πρόγραμμα της επόμενου έτους , τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της αμέσως επόμενης περιόδου. Το 2020 είναι αναμφίβολα μια ιδιαίτερη χρονιά, αφού η πανδημία μας ανάγκασε όλους να αναπροσαρμόσουμε τα σχέδια μας και η Έκθεση δεν θα πραγματοποιηθεί.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζαμε μια συνολική παρουσίαση των έργων που υλοποιούμε, εκείνων που δημοπρατήσαμε και εκείνων που έπονται εντός της επόμενης περιόδου. Ανεβαίνοντας στην Έκθεση, δεν μπορεί ποτέ να λείπει το τοπικό στοιχείο και οι αναφορές στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα. Άλλωστε, η δουλειά που έχουμε κάνει εδώ και περίπου ένα έτος, είναι εμφανής και αποτυπώνεται σε μια σειρά έργων. Ξεκινώντας από το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο κολλημένο και απαξιωμένο στις συνειδήσεις των πολιτών. Μια εντύπωση που εντάθηκε από τις λαθροχειρίες που επιχείρησε η προηγούμενη κυβέρνηση μέσω του εγκαινιασμού. Από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε, εξετάσαμε τις εναλλακτικές τεχνικές λύσεις, προτείναμε την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο Σταθμό της Βενιζέλου, μια μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε και στο Μετρό της Αθήνας και καταφέραμε να πείσουμε το ΚΑΣ να την εγκρίνει. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και το 2023 οι Θεσσαλονικείς θα έχουν Μετρό. Δεν χρειάζεται να μας πιστέψουν τώρα, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση, θα αφήσουμε τα έργα μας να μιλήσουν για εμάς.

Παρουσιάσαμε ακόμα το Flyover, τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρο της πόλης, ένα έργο 370 εκατ. € που θα αναβαθμίσει την κυκλοφορία στην πόλη, πάντα με ασφάλεια και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο. Τις επόμενες ημέρες μάλιστα, θα δημοσιευθεί και η πρόσκληση για την προεπιλογή των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Έχουμε δημοπρατήσει και συμβασιοποιήσει τα οδικά έργα Μουδανιά-Ποτίδαια και το Θέρμη-Γαλάτιστα, έργα σημαντικά για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Έχουμε ήδη προχωρήσει και με τον διαγωνισμό για τη σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα και ως το τέλος του έτους και τις αρχές του επόμενου ετοιμάζουμε τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων (Σύνδεση 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης με Σιδηροδρομικό Δίκτυο, Σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο), αντιπλημμυρικών και αποχετευτικών έργων(Λαχαναγορά, Καλαμαρία), όπως και τη κατασκευή 17 νέων σχολείων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την ανέγερση Δικαστικών Μεγάρων στην Έδεσσα, τις Σέρρες, το Κιλκίς και την  ανακατασκευή Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, μέσω ΣΔΙΤ.

Προχωράμε αταλάντευτα προς τη συνολική βελτίωση της εικόνας της Θεσσαλονίκης με νέα οδικά, σιδηροδρομικά, κτιριακά, αντιπλημμυρικά και υδραυλικά. Το πρόγραμμα αναβάθμισης της συμπρωτεύουσας έχει μπει ήδη στις ράγες και ο,τι και αν συμβεί αυτή η πορεία δεν μπορεί και δεν θα αναστραφεί. Η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα θα αναπτυχθούν όπως μπορούν και όπως τους αρμόζει.

Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα, γνωρίζω καλά τα προβλήματα, τις παραβλέψεις και τις αστοχίες δεκαετιών. Είναι προσωπικό μου στοίχημα το να βοηθήσω ώστε αυτή η εικόνα παρακμής να αναστραφεί. Έχουμε πολλή δουλειά και είμαστε ακόμα στην αρχή. Με επιμονή και μεθοδικότητα όμως, θα τα καταφέρουμε.

No Comments Yet

Comments are closed