Μετρό Θεσσαλονίκης: Στοιχεία ή θάρρος!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Θεσσαλονίκη διχάζεται για ένα θέμα και την κατασκευή ενός έργου υποδομής. Πρόσφατα ήταν η υποθαλάσσια αρτηρία, παλαιότερα η περιφερειακή οδός.

Οι διαφωνίες και διαφορετικές απόψεις δεν θα ήταν πρόβλημα αν οι δύο πλευρές δεν παρέμεναν εμμονικά στις θέσεις τους και επεδείκνυαν διάθεση να δουν τα δικά τους λάθη και τα σωστά της άλλης πλευράς ώστε να βρεθεί η κοινή συνισταμένη και εντέλει μια απόφαση δίκαιη, λειτουργική και κοινής αποδοχής.

Δυστυχώς στη Θεσσαλονίκη πάντα οι αντιπαραθέσεις εργαλειοποιούνται πολιτικά και βλέπεις κόμματα και οπαδούς τους να συντάσσονται πίσω από μια θέση και η επιστημονική συζήτηση να δίνει τη θέση της στην πολιτική διαμάχη.

Όπως επίσης πάντα αυτές οι διαφωνίες που μετατρέπονται σε μάχες πολιτικών χαρακωμάτων αποτελούν το καλύτερο άλλοθι στην κεντρική διοίκηση, στην εκάστοτε κυβέρνηση, να μην προχωράει τις υποδομές της πόλης. «Μα δεν τα βρίσκετε μεταξύ σας», ακούμε τακτικά στις εύλογες διαμαρτυρίες προς την Αθήνα για την υστέρηση της Θεσσαλονίκης. Ε, δεν το ξέραμε η ευθύνη της κυβέρνησης να μετατεθεί σε ένα τοπικό δημοψήφισμα… Εύκολο επιχείρημα για τις κωλυσιεργίες των κυβερνήσεων…

Στο θέμα του καλύτερου τρόπου κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό και της προστασίας και ανάδειξης των αρχαίων ακούω πειστικά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές. Ακούω αρχαιολόγους να λένε καλύτερα In situ ή καλύτερα απόσπαση και επανατοποθέτηση. Το ίδιο και μηχανικούς για τις τεχνικές διαστάσεις του έργου. Δεν είμαι ειδικός ώστε να έχω τεχνική άποψη επί του θέματος. Ωστόσο μπορώ να συμπεράνω για τη σπανιότητα και την μοναδική ιστορική αξία των αρχαιολογικών ευρημάτων όπως και πως τεχνικά πλέον υπάρχουν λύσεις για οποιαδήποτε επιλογή.

Επί της ουσίας δεν (πρέπει να) υπάρχει αντιπαράθεση. Διότι οι θεσσαλονικείς θέλουν και Μετρό και Αρχαία. Δεν υπάρχει δίλημμα ή το ένα ή το άλλο. Είναι επομένως ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών να παρουσιάσει αναλυτικά στοιχεία που να συγκρίνουν χρονοδιαγράμματα και κόστη για την κατασκευή του Σταθμού με τα σημερινά δεδομένα και να εξηγήσει με ποια αρχαιολογικά, τεχνικά και επιστημονικά κριτήρια ελήφθη αυτή η απόφαση.

Αν τα στοιχεία είναι καθαρά θα δώσουν μόνα τους την απάντηση στη Θεσσαλονίκη. Αν πάλι υπήρξε μια απόφαση που ελήφθη βιαστικά θα πρέπει να υπάρχει το πολιτικό θάρρος ώστε η πόλη το συντομότερο δυνατό να έχει Μετρό,

No Comments Yet

Comments are closed