Μετρό Θεσσαλονίκης: Για τον Μάιο του 2022 παρατάθηκε το έργο επέκτασης της Γραμμής Καλαμαριάς

Γεγονός είναι ακόμα μία παράταση για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως έγινε γνωστό, εγκρίθηκε από την Αττικό Μετρό Α.Ε. αίτημα από την ΑΚΤΩΡ, ανάδοχο των έργων στην Γραμμή Καλαμαριάς για παράταση του χρονικής προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου.
Πλέον απο τις 18 Δεκεμβρίου 2019, η νέα ημερομηνία παρατάθηκε κατά 882 ημέρες στις 18 Μαϊου 2022. Εδώ βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να δούμε τότε να λειτουργεί η γραμμή για δύο βασικούς λόγους.

 

Ο πρώτος είναι πως υπάρχουν συνοδευτικοί διαγωνισμοί που τρέχουν για τα Η/Μ και που δεν είναι βέβαιο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι. Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί έχουν κάνουν με τα συστήματα σηματοδότησης, ασφάλειας κ.λπ. και είναι κρίσιμοι για την λειτουργία της γραμμής. Επίσης όπως σας έχει ήδη αποκαλύψει το ypodomes.com, προετοιμάζεται διαγωνισμός για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών, εννέα εκ των οποίων προορίζονται για τη Γραμμή Καλαμαριάς.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την ετοιμότητα λειτουργίας της βασικής γραμμής η οποία έχει εκτιμηθεί ότι θα λειτουργήσει τον Απρίλιο του 2023. Με βάση αυτό το χρονοδιάγραμμα, ακόμα και αν η Γραμμή Καλαμαριάς είναι πανέτοιμη τότε, έχοντας ολοκληρώσει και τους παραπάνω διαγωνισμούς, τότε θα πρέπει να περιμένει τη λειτουργία της βασικής γραμμής για να μπορέσει να λειτουργήσει, περίπου έξι μήνες μετά. Άρα στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για λειτουργία προς τα τέλη του 2023.

 

Για όσους δεν γνωρίζουν, η Γραμμή Καλαμαριάς ενώ ξεκινά από την Μίκρα και φτάνει μέχρι τη Νομαρχία, έχοντας πέντε σταθμούς, στη συνέχεια εισέρχεται μέσω του σταθμού ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ στην βασική γραμμή και θα τερματίζει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Αυτό σημαίνει ότι 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής θα μοιράζονται στις δύο γραμμές. Όταν δηλαδή ένας συρμός θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό είτε θα πηγαίνει προς Νέα Ελβετία, είτε προς Μίκρα «στρίβωντας» στο σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
Κατά πάσα πιθανότητα λοιπόν, αυτή η τρίτη παράταση δεν θα είναι και η τελευταία για τη συγκεκριμένη εργολαβία.

No Comments Yet

Comments are closed