Με επιχειρηματικές «συμμαχίες» και θεματική εξωστρέφεια ο Δήμος Αριστοτέλη για τον Τουρισμό

από Team MyPortal.gr
sms

Σε δύο «μέτωπα» που προσδίδουν νέα δυναμική στην τουριστική προοπτική της περιοχής, κινήθηκε τα τελευταία 24ωρα ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής.

Ο Δήμαρχος Στέλιος Βαλιάνος και οι συνεργάτες του έθεσαν σε εφαρμογή σχέδιο δημιουργίας Τοπικής Σύμπραξης μεταξύ των παραγωγών πρωτογενούς τομέα και των επιχειρηματιών στο χώρο του τουρισμού και της εστίασης, το οποίο παρουσίασε χθες από κοινού με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής σε ειδική εκδήλωση, στη Μεγάλη Παναγία, λίγες μέρες μετά την επιστροφή του από τη Βιέννη, όπου πραγματοποίησε μια δυναμική παρουσίαση τουριστικού «πακέτου» σε επιλεγμένους Αυστριακούς εκπροσώπους τύπου και γραφείων Προσκυνηματικού & Πολιτιστικού Τουρισμού, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Αρδαμερίου, Ιερισσού και Αγίους Όρους και με τη συνεργασία του Γραφείου ΕΟΤ Αυστρίας.

«Εγκαινιάζουμε σήμερα μια ακόμα τομή για την τουριστική ανάπτυξη στον τόπο μας, την οποία είχαμε προαναγγείλει πριν τις εκλογές του περασμένου Μαΐου, όταν παρουσιάζαμε το πρόγραμμά μας για τον Τουρισμό», τόνισε ο κ. Βαλιάνος, απευθυνόμενος στους επαγγελματίες και στους παραγωγούς που συγκεντρώθηκαν στο Πολιτιστικό Κέντρο Μ.Παναγίας. «Μελετήσαμε σωστά, τότε που έπρεπε. Και τώρα ήρθε η ώρα να αποδώσει εκείνη η προεργασία. Ένα άλλο συστατικό της συνταγής, είναι η απόφαση να συνθέσεις υπαρκτές δυνάμεις. Παραγωγοί προϊόντων και Ξενοδόχοι δουλεύουν επί 10 χρόνια μόνοι τους, έχοντας δώσει ήδη τουριστική υπόσταση στον τόπο μας, ως προορισμό. Έπρεπε να συνθέσουμε, να «παντρέψουμε» αυτές τις δύο δυνάμεις, για να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμά τους. Και αυτό ακριβώς, έρχεται να επιτύχει με την παρέμβασή του ο Δήμος. Εκπονήσαμε και υλοποιούμε το πρώτο σχέδιο τουριστικής προώθησης, αφού καταγράψαμε και αποτυπώσαμε τις αγορές – στόχους, δημιουργώντας εμπειρίες – πρεσβευτές. Έχουμε δηλαδή στόχο, ο ταξιδιώτης να απολαμβάνει βιωματικές εμπειρίες, τις οποίες θα διαχέει και ο ίδιος ως πληροφορία για τον προορισμό. Μία από αυτές είναι η γαστρονομία. Δεύτερη η οινική περιήγηση στον τόπο μας.»

Στο πλαίσιο της δημιουργίας του Cluster – Φορέα παραγωγών και ξενοδόχων που προωθείται:

• Σχεδιάσθηκαν ενέργειες marketing που καλύπτουν κυρίως τα νέα κανάλια ενημέρωσης (διαδίκτυο, social networking κ.ο.κ.), αλλά και τη δημιουργία ίδιων μέσων (πρωτοβουλιών, εκδηλώσεων και κυρίως συνεργειών), ώστε να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα τα προϊόντα της Αριστοτελικής και Αθωνικής Γης, ώστε να χρησιμοποιούνται σε όλους τους χώρους εστίασης σε τοπικό (αρχικά) και στη συνέχεια σε Περιφερειακό – Εθνικό Επίπεδο.
• Προβλέπεται διαδικασία ανάδειξης ΠΟΠ, προϊόντων με αφετηρία τα Μύδια Ολυμπιάδας.
• Καταρτίζεται πρόγραμμα εκπαίδευσης και ενίσχυσης της εξωστρέφειας των παραγωγών.
• Σχεδιάζονται επαγγελματικές επισκέψεις και αποστολές σε περιοχές για case study.

Το τεχνικό σκέλος της παρουσίασης της διαδικασίας συγκρότησης του φορέα και του τρόπου λειτουργίας, ανέλαβαν στελέχη του Cluster που ήδη λειτουργεί από το Επιμελητήριο Χαλκιδικής.
Στη Βιέννη, την περασμένη Τρίτη, η παρουσίαση του Δήμου Αριστοτέλη, φιλοξενήθηκε στον Ελληνορθόδοξο Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδος περιλαμβάνοντας ένα εικονικό ταξίδι στα φυσικά και προσκυνηματικά μνημεία της περιοχής, βασισμένο στον τρόπο με τον οποίο ο προσκυνητής και ο πολιτιστικός ταξιδευτής προσεγγίζουν τον Άθωνα, μέσα από μία προαθωνική περιπλάνηση στον βυζαντινό χώρο ξεκινώντας από την κλασσική Θεσσαλονίκη, διασχίζοντας τα προσκυνήματα της Αρναίας, του Παλαιοχωρίου και της Μεγάλης Παναγίας, θαυμάζοντας τον αρχαιολογικό χώρο των Σταγείρων, θαυμάζοντας τα ξωκλήσια του Ακάνθιου κόλπου και την μοναδική έκθεση της συλλογής «Άγιον Όρος» του Ευθύμιου Βαρλάμη στο Πολιτιστικό Κέντρο Ιερισσού, φτάνοντας στους προσκυνηματικούς χώρους της Ουρανούπολης και της Αμμουλιανής, γύρω από τον Άθωνα και καταλήγοντας – μετά τις θεματικές κρουαζιέρες γύρω από την Ιερή Πολιτεία- μέσα στην Κιβωτό της Ορθοδοξίας.

Η ιδιαιτερότητα της θεματικής περιπλάνησης είναι ότι συνδέεται με την οινική περιήγηση της Ανατολικής Χαλκιδικής, αφού δίνει τη δυνατότητα στον ταξιδευτή να επισκέπτεται οινοποιεία εντός και εκτός της Αθωνικής Πολιτείας και να συνδέει την προέλευση του οίνου με την ιστορική καταβολή των δεδομένων.

Οι συμμετέχοντες δοκίμασαν οίνους προερχόμενους από το Μετόχι Χρωμίτσα της Ιεράς Μονής Αγίου Παντελεήμονος Αγίου Όρους και γεύθηκαν μοναστηριακά εδέσματα, προκειμένου να μυηθούν πλήρως στον τρόπο με τον οποίο η αθωνική παραγωγή ορίζει τη γαστρονομική και την εν γένει συμπεριφορά των αγιορειτών.

Ολοκληρωμένο το θεματικό πακέτο διακοπών, που σχεδιάσθηκε ειδικά για την προαναφερόμενη εκδήλωση διοχετεύεται ήδη μέσω τοπικών τουριστικών γραφείων στη Βιέννη.

Το εγχείρημα θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Μάιο, όταν δημοσιογραφική ομάδα – προερχόμενη από την αυστριακή τουριστική αγορά – θα λάβει μέρος στις μοναστηριακές δραστηριότητες του KOUZINA 2020, ενώ ομάδα επιλεγμένων ταξιδιωτικών πρακτόρων θα ακολουθήσει την πραγματική πολιτιστική / θρησκευτική περιήγηση, που παρουσιάσθηκε εικονικά στη Βιέννη. Ο προγραμματισμός προβλέπει και τρίτη θεματική επίσκεψη – τον επόμενο Οκτώβριο, η οποία θα απευθυνθεί σε μέλη αυστριακών οινικών σωματείων και οργανισμών.

Ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος επιχειρώντας ένα απολογισμό των δράσεων των τελευταίων ημερών, δήλωσε: «Είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε στην τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Αριστοτέλη, την υπεραξία μιας δυναμικής σύγχρονης εξαγωγικής επιχείρησης, που έχει ως πολύτιμη παραδοσιακή πρώτη ύλη τη φύση της και τους καρπούς της, αξιοποιεί όλες τις σύγχρονες μεθόδους του marketing, της τεχνολογίας και της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, ενεργοποιεί κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα του έμψυχου δυναμικού της, “μεταποιεί” έξυπνα την πρώτη ύλη σε ένα ολιστικό τουριστικό προϊόν, και προχωρά με αυτοπεποίθηση και στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις, για να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές!»