Μ. Καραγιάννη: Ανάβουμε Δέντρο με Πρωτοψάλτη, αλλάζουμε χρονιά με Φουρέιρα

Για τις προτεραιότητες και τους στόχους της μίλησε στο myportal.gr η εντεταλμένη σύμβουλος σε θέματα Τουρισμού και Δημοσίων Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη. Η κα Καραγιάννη τόνισε ότι στόχος της διοίκησης του δήμου είναι η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ένας ολοκληρωμένος προορισμός που καλύπτει τις απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα και μπορεί να προσελκύσει δυνητικούς επισκέπτες όλο το χρόνο. Σύμφωνα με την ίδια το τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης ολοκληρώνει την κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης με μακροπρόθεσμο χαρακτήρα μέσω του οποίου θα τίθενται στόχοι μετρήσιμοι και εφικτοί

Αναλάβατε πρόσφατα τη θέση της Εντεταλμένης Συμβούλου σε θέματα Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας και οι στόχοι σας;

Στόχος μας είναι η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ένας ολοκληρωμένος προορισμός που καλύπτει τις απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα και μπορεί να προσελκύσει δυνητικούς επισκέπτες όλο το χρόνο. Προτεραιότητα μας είναι η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε αειφόρο προορισμό τα επόμενα χρόνια, η διαχείριση προορισμού διασφαλίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και την ποιότητα εμπειρίας των επισκεπτών, η αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη με τη βελτίωση της ποιότητας των υποδομών όπως καθαριότητα ασφάλεια και μεταφορικά μέσα, το μέγιστο value στον τουρισμό, η δημιουργία νέων εμπειριών για όλη τη διάρκεια του έτους και καθιέρωση ως προορισμό 365 ημέρες και η αναβάθμιση του brand.

Η προηγούμενη διοίκηση είχε κάνει σημαία της την αύξηση του τουρισμού στην πόλη, με τον Γιάννη Μπουτάρη να υποστηρίζει ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί πλέον τουριστικό προορισμό. Πιστεύετε ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η πολιτική της εξωστρέφειας που ακολούθησε η προηγούμενη διοίκηση;

Η νέα διοίκηση του δήμου διαθέτει ένα ξεκάθαρο όραμα αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης και έχει εντάξει στο πρόγραμμα της τη συνέχιση της πολιτικής της εξωστρέφειας με σκοπό την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό µε αυξανόµενη ζήτηση και μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά. Για τους λόγους αυτούς θα υλοποιήσει μια σειρά από δράσεις, που θα έχουν σαν στόχο τη διαφοροποίηση της Θεσσαλονίκης από τους ανταγωνιστές της μέσα από ένα UniqueSellingProposition, τον εμπλουτισμό των τουριστικών της προϊόντων, την κατάστρωση στρατηγικού σχεδίου με συγκεκριμένους στόχους .

Ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο της σημερινής διοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης;

Το τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης ολοκληρώνει την κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης με μακροπρόθεσμο χαρακτήρα μέσω του οποίου θα τίθενται στόχοι μετρήσιμοι και εφικτοί. Οι βασικοί άξονες είναι:

-Δημιουργία μίας διακριτής τουριστικής ταυτότητας για την πόλη (branding)

-Βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, βελτίωση των υποδομών και της αστικής κινητικότητας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου

– Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις και σε Διεθνή Δίκτυα

-Διοργάνωση FAM –PRESS TRIPS

-Μια ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής, με στοχευμένες και συντονισμένες ενέργειες στο εξωτερικό με τη δημιουργία τουριστικών συμμαχιών αξιοποιώντας το δίκτυο των αδελφοποιημένων πόλεων.

-Διείσδυση της Θεσσαλονίκης σε νέες τουριστικές αγορές αξιοποιώντας τις απευθείας αεροπορικές πτήσεις.

– Ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με την οργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων (flagship events). Για παράδειγμα την οργάνωση του EUROPRIDE τον Ιούνιο 2020

-Δημιουργία διαδικτυακών υπηρεσιών όπως ολοκληρωμένο χρονολόγιο εκδηλώσεων (events calendar) στην ιστοσελίδα του Δήμου

– Ψηφιακή εφαρμογή περιήγησης αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών μνημείων μέσω κινητού τηλεφώνου

– Αξιοποίηση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων ως ένα έντονο διαδραστικό περιβάλλον λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τάσεις αλλά και το προφίλ του σύγχρονου τουρίστα

– Eστίαση στις ειδικότερες μορφές τουρισμού όπως γαστρονομικός , θρησκευτικός , συνεδριακός και τουρισμός κρουαζιέρας κ.α.

– Αξιοποίηση κοντινών αποδράσεων όπως αρχαιολογικοί χώροι Πέλλας, Βεργίνας οι παραλίες της Χαλκιδικής και ο Όλυμπος το βουνό των θεών

-Λειτουργία του FILMOFFICE σε συνεργασία με τον ΕΚΟΜΕ το οποίο θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Στις δράσεις μας εντάσσονται και όλες οι εκδηλώσεις του THESSALONIKI FOOD FESTIVAL που διοργανώνονται με τη συμμετοχή φορέων και Επιμελητηρίων για την προώθηση της γαστρονομίας της πόλης.

Ο τουρισμός έχει μπει επιχειρηματικά στη ζωή της Θεσσαλονίκης; Θα συνεργαστείτε με τους φορείς της πόλης προκειμένου εν μέσω κρίσης η πόλη να αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στη χώρα μας;

Ο τουρισμός δεν συμβάλλει μόνο στην οικονομική ανάπτυξη ενός προορισμού αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων του. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη και η διαχείριση του τουριστικού προϊόντος πρέπει να γίνει σε στενή συνεργασία τόσο με τις παραγωγικές τάξεις όσο και με τις κοινωνικές ομάδες της πόλης. Άλλωστε η κοινωνική σύγκλιση αποτελεί κεντρικό άξονα για μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Οι σωστές πολιτικές και οι συνέργειες που είναι απαραίτητες με τη συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού είναι ο μόνος τρόπος για την ανάδειξη και την καθιέρωση του νέου, σύγχρονου, ανταγωνιστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης που θα αποφέρει σημαντικά οφέλη σε όλες τις πλευρές.

Έχετε αναλάβει παράλληλα και τη θέση της προέδρου της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης. Σε τι κατάσταση βρήκατε στα οικονομικά της εταιρείας την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων σας; Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας από εδώ και πέρα και ποιες συνεργασίες επιδιώκετε να αναλάβετε;

Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ έχει ως αντικείμενο δράσης την ωρίμανση: α) Δημοτικών έργων και Σχεδίων με σημαντική επίπτωση, β) Διαδημοτικών ή Διαβαθμιδικών έργων και Σχεδίων καθώς και γ) Σχεδίων Υπερδημοτικής κλίμακας, σε συνεργασία με άλλους Αναπτυξιακούς φορείς της Αυτοδιοίκησης και του Δημόσιου και του Κοινωνικού Τομέα καθώς και την προώθηση τους προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά και χρηματοπιστωτικά μέσα της Ελλάδας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διεθνών Οργανισμών.

Η νέα διοίκηση παρέλαβε την εταιρία με ισοσκελισμένο ισολογισμό και έχει στόχο να αναβαθμίσει τη λειτουργία της σε συνεργασία με την Περιφέρεια, την Ακαδημαϊκή Κοινότητα τους δήμους της Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης καθώς και όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και να καταστήσει την εταιρία ένα εργαλείο ανάπτυξης .

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 που αφορά επενδύσεις στους τομείς της Τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των δικτύων, της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της πρόσβασης στην απασχόληση των ανέργων, ιδίως των νέων, και των οικονομικά μη ενεργών ατόμων κ.ά. Η ΜΑΘ χρησιμοποιώντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει έχει στόχο να στηρίξει τους δήμους αλλά και όλους τους φορείς του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα στην προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν τους εθνικούς και τους ευρωπαϊκούς πόρους, προς όφελος τους. Ώστε να συμμετάσχουν με ενισχυμένο ρόλο στη νέα εθνική προσπάθεια για την Ανάπτυξη της χώρας μας.

Τι να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς;

Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει με πολύ χρώμα, φώς και μουσική. Άναμμα Δέντρου αρχές Δεκέμβριου στις δημοτικές κοινότητες και στην Πλατεία Αριστοτέλους στις 7 Δεκεμβρίου με μεγάλη συναυλία της Άλκηστις Πρωτοψάλτη. 31 Δεκεμβρίου γίνεται η αλλαγή χρόνου με πυροτεχνήματα και πρωτοχρονιάτικη συναυλία με την Ελένη Φουρέιρα. Πέρα από τις κεντρικές εκδηλώσεις έχουν προγραμματιστεί πληθώρα άλλων δράσεων και εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Θα γίνουν πολλές συναυλίες με τραγουδιστές και σχήματα για όλα τα γούστα. Ονόματα μεγάλα και γνωστά θα ανέβουν στο stage της Θεσσαλονίκης και θα ψυχαγωγήσουν το κοινό. Σε όλη αυτή την ιστορία τα εμπορικά καταστήματα έχουν ζητήσει να συμμετάσχουν ενεργά. Ήδη υπάρχουν συνεννοήσεις ώστε εμπορικοί δρόμοι να στολιστούμε με την επιμέλεια των καταστημάτων. Βιτρίνες, πεζοδρόμια, δενδροδόχοι, αστικός εξοπλισμός, όλα, με τη φροντίδα των καταστηματαρχών θα μετατραπούν σε στολίδια και να ενισχύσουν τον κεντρικό στολισμό. Είναι γιορτή της πόλης – όλοι συμμετέχουν. Δημιουργούνται νέα δεδομένα, ενισχύεται το branding της πόλης και δημιουργούνται νέες υπεραξίες. Το γεγονός ότι την προσπάθεια αυτή την έχει αγκαλιάσει όλη η πόλη, οι φορείς, οι επιχειρηματίες, τα μαγαζιά στο κέντρο αλλά και οι δημοτικές κοινότητες σημαίνει ότι η πόλη είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα.

No Comments Yet

Comments are closed