Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης “ξεφορτώνει” ως και σε 120 ώρες. Τα ανταγωνιστικά του σε μόλις 8!

από Team MyPortal.gr
sms

Το Σάββατο θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ στον ιδιώτη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι σκέφτεται για το λιμάνι ο νέος του ιδιοκτήτης, η κοινοπραξίας DIEP GmbHTerminal Link SASBelterra Investments Ltd. Ο Συντονιστής της Κοινοπραξίας Σωτήρης Θεοφάνης συμμετείχε χθες στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος επισήμανε πως πρώτο μέλημα είναι η ανάκτηση της χαμένης διεθνούς ανταγωνιστικότητας του λιμανιού.

Όπως είπε αυτό προϋποθέτει να λυθεί το πρόβλημα των καθυστερήσεων στις φορτώσεις των πλοίων. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σήμερα τα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι αναμένουν, σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 120 ώρες μέχρι να ξεφορτώσουν, ενώ ο στόχος της Κοινοπραξίας είναι ο χρόνος αυτός να γίνει 8 ώρες, που είναι και ο μέσος όρος διεκπεραίωσης παρόμοιων εργασιών διεθνώς.

Όσον αφορά τα έργα στον 6ο προβλήτα, ο κ. Θεοφάνης δήλωσε ότι είναι κρίσιμο να ξεκινήσουν εντός του Α΄ εξαμήνου το 2018, ούτως ώστε να μη χαθεί κι άλλο τμήμα της αγοράς για τον ΟΛΘ, ενώ σε ορίζοντα 4ετίας ο παραχωρησιούχος θα έχει ολοκληρώσει το σύνολο των επενδύσεων για τις οποίες έχει δεσμευθεί.

Οι αγορές στόχοι του ΟΛΘ, όπως περιγράφηκαν απο τον κ. Θεοφάνη, ειναι η Βουλγαρία και τα Σκόπια κατά κύριο λόγο, η Νότια Ρουμανία και σημαντικό μέρος της Σερβίας. Στρατηγικός στόχος για τη νέα διοίκηση είναι η διακράτηση αρχικά, και η αύξηση στη συνέχεια του μεριδίου αγοράς, με βελτιώσεις στη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και την αύξηση σε ποσοστό 30% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προς τις γειτονικές χώρες σε μεσο – μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Κομβικής σημασίας για την επιτυχή ανάπτυξη των εργασιών του λιμένα αποτελεί η ολοκλήρωση της συμφωνίας για τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού με τα αντίστοιχα δίκτυα.