Και στον Κιμ δεν αρέσουν οι εκδρομές

από Σαμολαδά Μαρία
sms

Της Μαρίας Σαμολαδά, Δημοσιογράφου

Αν μπορέσεις να αντιμετωπίσεις με ψυχραιμία τις εξελίξεις γενικότερα, χωρίς να προσπαθήσεις να τις ερμηνεύσεις ή να τις αντιληφθείς, θα καταλάβεις απλά ότι έχουμε αριστερή κυβέρνηση με επιρροές από τη Β.Κορέα.

Αυτό ισχύει τα τελευταία χρόνια σε όλα τα επίπεδα, από τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα ΜΜΕ μέχρι την συμπεριφορά κυβερνητικών στελεχών και των παρατρεχάμενων τους απέναντι σε όλους…

Πάμε τώρα στο επικείμενο.

Ο νυν υπουργός παιδείας, Κ.Γαβρόγλου, μετά τους καβγάδες με τις πρυτανικές αρχές, μετά την κατάργηση της έπαρσης, της σημαίας (και αρκετά ακόμη) καταργεί τις εκδρομές των μαθητών στα σχολεία του εξωτερικού.

Για την ακρίβεια το υπουργείο αποφάσισε ότι «μετακινήσεις μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο εγκεκριμένων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων πλέον δεν επιτρέπονται. Εξαίρεση αποτελούν τα προγράμματα τα οποία εποπτεύονται από την Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων».

Μάλιστα.

Δεν μπορώ να κρίνω τόσο γρήγορα και βιαστικά τι σημαίνει αυτό. Ίσως και στο υπουργείο ακόμη δεν έχουν καταλάβει τι αποφασίσανε…

Θυμάμαι πάντως κανά δυο περιπτώσεις σχολικών εκδρομών στο εξωτερικό πρόσφατα, στις οποίες ένα κορίτσι αυτοκτόνησε, σε μία άλλη ένα ολόκληρο τμήμα έμεινε εγκλωβισμένο στο ξενοδοχείο γιατί ο πράκτορας δεν είχε πληρώσει, σε μία άλλη είχαμε μερικές ομαδικές δηλητηριάσεις κλπ.

Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω είναι η δικαιολογία του υπουργείου ως απάντηση στις αντιδράσεις…

Είπε ότι κάποιοι μαθητές αδυνατούσαν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε αυτά τα ταξίδια και εφεξής το υπουργείο επιτρέπει τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές και τις αδελφοποιήσεις μόνο με ελληνικά σχολεία της ομογένειας και όχι της κάθε χώρας όπου θα είχαν τα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά και άλλα εκπαιδευτικά συστήματα.

Πρώτον, τι είναι τελικά αυτό που μας ενοχλεί; Η γνωριμία με τα άλλα εκπαιδευτικά συστήματα;

Η αλήθεια είναι ότι όταν δίνεις σε κάποιον ένα μέτρο σύγκρισης, κινδυνεύεις να δείξεις την δική σου πραγματική αξία…

Έξυπνο από υπουργικής πλευράς, αλλά θυμίζει λίγο άλλα καθεστώτα ή και το γνωστό, στους τυφλούς ο μονόφθαλμος…

Δεύτερον, ποιος είπε στον κ.υπουργό ότι όσα παιδιά δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε αυτά τα ταξίδια θα μπορούν αν πάνε σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας; Ταξίδι το ένα, ταξίδι και το άλλο. Έξοδα στο ένα, έξοδα και στο άλλο.

Τρίτον, ο αγαπητός κατά τα άλλα υφυπουργός ως συνηθίζει με τις αθυροστομίες, αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας τη λέξη «μπορντέλα».

Εφόσον σπούδασε και δίδαξε στο εξωτερικό κάτι περισσότερο θα ξέρει… εκτός κι αν αναφέρεται στα ελληνικά σχολεία της ομογένειας, τα οποία πιθανόν να έχουν μετατραπεί σε «μπορντέλα» εφόσον το ελληνικό κράτος δεν στέλνει εκπαιδευτικούς για τα στελεχώσει…

Τέταρτον, ο κ.υπουργός, σπούδασε και δίδαξε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αυτό από μόνο του λέει κάτι σε κάποιον;

Πρέπει μήπως να αμφισβητήσουμε την επιστημονική του κατάρτιση; Για να μην το πάω λίγο μακρύτερα αναζητώντας στο κυβερνητικό επιτελείο πόσοι καταρχήν σπούδασαν αλλά κυρίως πού;

Πέμπτον, το γνωρίζετε ότι σχεδόν όλο το κυβερνητικό επιτελείο, από τον πρωθυπουργό μέχρι τους γραμματείς, στέλνουν – όσοι έχουν- τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία;

Αφού είστε τόσο καλοί στο εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζετε να στείλετε τα παιδιά σας κκ υπουργοί και λοιποί στα δημόσια. Τότε ίσως μπορώ να αρχίσω να σκέφτομαι πως ό,τι κάνετε το κάνετε για το καλό των παιδιών… και των γονιών…

Έκτον, ο υπουργός παιδείας είναι 70+. Στην ηλικία ντε… μπορεί σε αυτή την ηλικία, χωρίς ρατσιστικές τάσεις ή διακρίσεις, να παρακολουθήσει τις σύγχρονες αλλά κυρίως μελλοντικές ανάγκες της γενιάς που τώρα βρίσκεται στα πρώτα βήματα της εκπαίδευσης;

Έβδομον, αφού στο υπουργείο στεναχωριέστε που υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά για να συμμετέχουν στο άνοιγμα των οριζόντων… μήπως να φροντίσετε να αλλάξετε την οικονομική κατάσταση των Ελλήνων για να μπορούν;

Από όλα, νομίζω ότι αυτό που «πονάει» περισσότερο είναι η σύγκριση…

Κανείς δεν είναι κοντός ή χοντρός από μόνος του, μέχρι να βάλεις δίπλα του έναν κανονικό ή ακόμη χειρότερα έναν ψηλό ή έναν αδύνατο…

Καλή χρονιά είπαμε;