Καραμανλής σε ΣΥΡΙΖΑ: Απέτυχε παταγωδώς η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

από Team MyPortal.gr
sms

Το κυβερνητικό παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στους πλειστηριασμούς υπενθύμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επί της πρότασης μομφής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ απάντησε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

«Μετά από δύο ημέρες, η αλήθεια είναι ότι ουδείς από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να δικαιολογήσει γιατί, εν μέσω πανδημίας και όξυνσης στα ελληνοτουρκικά, την ώρα που η πατρίδα μας χρειάζεται τη μέγιστη δυνατή πολιτική συναίνεση, εκείνοι επέλεξαν να πολώσουν και να διχάσουν τη χώρα» σχολίασε καταρχάς ο κ. Καραμανλής.

Ενώ σημείωσε ότι: «Σε ένα νομοσχέδιο που προβλέπει ρύθμιση οφειλών και παρέχει μια δεύτερη ευκαιρία σε νοικοκυριά, αν υπήρχαν πραγματικά ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης, μια υπεύθυνη αντιπολίτευση θα κατέθετε προτάσεις. Δεν θα έκανε μικροπολιτικά παιχνιδάκια».

Διερωτήθηκε δε ρητορικά, απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ:

«Εσείς δεν ήσασταν η κυβέρνηση μιας δήθεν αριστεράς που κόψατε μισθούς και συντάξεις; Εσείς δεν είστε που καταργήσατε τον Φεβρουάριο του 2019 την προστασία της 1ης κατοικίας; Εσείς δεν είστε η κυβέρνηση που θέσπισε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς;»

Ο κ. Καραμανλής παρέπεμψε επίσης στο άρθρο του κ. Λαφαζάνη, του πρώην υπουργού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στην εφημερίδα «Τα Νέα» όπου διερωτάται γιατί θυμήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ την προστασία της 1ης κατοικίας, τώρα που βρέθηκε στην Αντιπολίτευση.

«Και γράφει ο παλαιός σύντροφός σας ότι όταν ήσασταν στην κυβέρνηση, κάθε Τέταρτη στέναζαν τα Ειρηνοδικεία με πλειστηριασμούς σπιτιών φτωχών νοικοκυριών. Και εσείς, οι αριστεροί, στέλνατε τα ΜΑΤ στις κινητοποιήσεις εναντίον των πρώην συντρόφων σας. Αυτά δεν τα λέει ο Σταϊκούρας ή ο Μητσοτάκης, τα λέει ο υπουργός της κυβέρνησης της πρώτης φοράς αριστερά», τόνισε.

 

Η απάντηση στον κ. Τσίπρα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ο κ. Καραμανλής αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του στις αστικές συγκοινωνίες, γιατί όπως τόνισε αυτές τις μέρες ακούστηκαν και σε αυτή την αίθουσα ορισμένα απίθανα πράγματα.

«Αλήθεια, τόσα χρόνια που μείνατε στην κυβέρνηση, πόσες προσλήψεις κάνατε στις αστικές συγκοινωνίες; Να σας απαντήσω εγώ: Ούτε μία. Πόσα λεωφορεία αγοράσατε; Να σας απαντήσω εγώ: Ούτε ένα. Ποιες καινοτόμες λύσεις εφαρμόσατε; Να σας πω εγώ: Καμία. Εκτός και εάν θεωρείτε πρωτοποριακή ιδέα την επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, που απέτυχε παταγωδώς», υπενθύμισε καταρχάς στο ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Καραμανλής.

Ανέλυσε το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: Ανάταξη – Ενίσχυση – Ανανέωση.

Ανέφερε ότι στην Αθήνα, από 850 οχήματα στο δρόμο, έχουμε φτάσει στα 1.100. Αντίστοιχα έχουν μειωθεί οι χρονοαποστάσεις στο Μετρό. Στις Γραμμές 2 και 3, από 32 συρμούς σε κυκλοφορία, έχουμε φτάσει τους 38.

«Τώρα, υλοποιούμε τη φάση της ενίσχυσης: Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε όμως με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, προσλήψεις fast track. Σταδιακά ενισχυόμαστε με 500 οχήματα ως το τέλος του έτους και 1.200 εργαζόμενους. Μέρα με τη μέρα, τα δρομολόγια πυκνώνουν, η εικόνα αλλάζει. Ενώ στο Μετρό, ολοκληρώσαμε και παραδώσαμε 3 νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά και προχωράμε για την ολοκλήρωση και άλλων τριών», ανέφερε επίσης.

Τόνισε ότι παράλληλα προχωρά ο διαγωνισμός για την αγορά 1.000 λεωφορείων και μάλιστα, δοκιμαστικά κυκλοφορούν μοντέλα ηλεκτροκίνητων στους δρόμους της πόλης. Ενώ στο Μετρό, προετοιμάζεται η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 και την αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1.

«Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε μόλις 212 λεωφορεία στο δρόμο. Σήμερα έχουμε φτάσει τα 400 και σταδιακά θα φτάσουμε στα 600. Με τις ίδιες λύσεις: Ανάταξη του στόλου, 130 από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, 180 από leasing. Αλλά και ενώνοντας δυνάμεις με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που έφερε άλλα 50 λεωφορεία» είπε επίσης ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Κι αυτά δεν είναι λόγια, δεν είναι σκέτοι αριθμοί. Ενδεικτικά, στη Θεσσαλονίκη χθες, βγήκαν στο δρόμο 54 νέα λεωφορεία που πήραμε με leasing».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης: «Δεν είναι όλα ρόδινα. Έχουμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης στις αστικές συγκοινωνίες. Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Θα κριθούμε από αυτό που παραλάβαμε και από αυτό που θα παραδώσουμε στους επόμενους. Όμως η πραγματικότητα είναι αυτή που σας παρουσίασα. Με στοιχεία».

 

Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο

Όσον αφορά στον τομέα των Υποδομών, ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου δεν ωρίμασε έργα που θα μπορούσαμε άμεσα να δημοπρατήσουμε» και πρόσθεσε: «Τι κάνουμε, λοιπόν, για αυτά; Πρώτα απ’ όλα, μεθοδικά ξεμπλοκάρουμε τα μεγάλα έργα».

Ειδική μνεία έκανε στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο έργο που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας προϋπολογισμού 1.8 δισ ευρώ. «Επιτέλους ξεκολλάει ένα έργο που συζητιέται πάνω από δέκα χρόνια. Θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας. Μετά από παλινωδίες τόσων ετών, πριν λίγες μέρες επιτέλους μπήκαμε στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει η κατασκευή του», τόνισε.

Αναφέρθηκε επίσης στα διόδια: «Έγινε επιτέλους πραγματικότητα η διαλειτουργικότητα στα διόδια και από την επόμενη εβδομάδα όλοι οι οδηγοί θα κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα με έναν πομποδέκτη. Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο».