Κ. Καραμανλής: Η ΝΔ είναι κόμμα των μεγάλων έργων και όχι των μεγάλων ανυπόστατων εξαγγελιών

από Team MyPortal.gr
sms

“Η Νέα Δημοκρατία, από την ίδρυσή της υπηρετεί ορισμένες θεμελιώδεις αρχές: Βάζουμε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό. Απεχθανόμαστε τις υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, τον λαϊκισμό και τη δημαγωγία. Δεν χαϊδεύουμε αυτιά, δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε. Και δεν λέμε μεγάλα λόγια. Προτιμούμε τα μεγάλα έργα” τόνισε ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην παρουσίαση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα υποδομών.

Ο αρμόδιος τομεάρχης και βουλευτής Σερρών έκανε λόγο για ένα πρόγραμμα καλά μελετημένο που χαρακτηρίζεται από μέτρο, ορθολογισμό και ειλικρίνεια, τονίζοντας πως η ΝΔ δεν θα εξαγγείλει έργα που ούτε έχουν μελετηθεί, ούτε έχουν κοστολογηθεί. Όπως είπε, εξάλλου “οι μεγάλες φαραωνικές εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα ιστορικά αποτελούν προνόμιο των ιδεολογικών και πολιτικών μας αντιπάλων”.

Επισημαίνοντας την ανάγκη ενός μελετημένου στρατηγικού σχεδιασμού ο Κώστας Καραμανλής ξεκαθάρισε πως δεν θα υπάρξει κανένα έργο χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητα, προσθέτοντας πως στη Νέα Δημοκρατία, τα έργα δεν τα βλέπουν ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης.

“Είναι η ώρα, λοιπόν, να ετοιμάσουμε την νέα γενιά έργων της επόμενης 10ετίας που έχει ανάγκη η πατρίδα μας. Με σχέδιο και συνοχή, όπως το 2004-2009 όταν άλλαξε ο σχεδιασμός του οδικού και σιδηροδρομικού χάρτη της χώρας” πρόσθεσε.

“Η χώρα χρειάζεται ένα “Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Φυσικών Πόρων κι Ανάπτυξης Υποδομών” σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης και ακολούθως σε επίπεδο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης” είπε χαρακτηριστικά εκφράζοντας την άποψη πως ο κεντρικός σχεδιασμός μεγάλων έργων υποδομής πρέπει να υπάγεται στο Πρωθυπουργικό Γραφείο, “για να τελειώνουμε μια και καλή με την μικροπολιτική σκοπιμότητα στην επιλογή των έργων”.

Κάνοντας την αποτίμηση της 4ετίας διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ο Κώστας Καραμανλής είπε πως δεν έχει ξεκινήσει κανένα μεγάλο έργο υποδομής ενώ το μόνο έργο που έχει έστω συμβασιοποιηθεί μόλις πριν λίγες ημέρες είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Κάνοντας λόγο για καταστροφικές και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σε εμβληματικές επενδύσεις, όπως το “Ελληνικό”, την επένδυση της “COSCO” και τη γραμμή 4 του μετρό, ο τομεάρχης της ΝΔ κατηγόρησε τους κκ. Τσίπρα και Σπίρτζη πως “έκοψαν πολλές κορδέλες σε έργα που οραματίστηκαν, ξεκίνησαν και σχεδόν ολοκλήρωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις”. Ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε την κυβέρνηση για υπέρβαση χρονοδιαγραμμάτων και ασυνήθιστα μεγάλες εκπτώσεις τονίζοντας όμως πως τις περισσότερες φορές το τελικό κόστος ξεπέρασε όχι απλώς την προσφορά, αλλά και τον αρχικό προϋπολογισμό. Καταγγέλλοντας την κυβέρνηση πως δεν έχει κανένα σχεδιασμό παραγωγής νέων έργων, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως “έχουν αφήσει τις βασικές υποδομές της χώρας χωρίς συντήρηση”, ενώ έκανε λόγο για πλήρη και συστηματική απαξίωση των ανεξαρτήτων αρχών όπως για παράδειγμα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. “Μέσα σε αυτή την κατάσταση που αφήνει πίσω της η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, το σοβαρότερο πρόβλημα που θα έχει να αντιμετωπίσει η επόμενη κυβέρνηση είναι η απουσία ωρίμανσης μελετών και έργων και οι περιορισμένοι πόροι” είπε τονίζοντας πως η ΝΔ προτείνει να γίνει ξεκάθαρο πως δεν θα αλλάξει τον Νόμο Δημοσίων Συμβάσεων, τον 4412.

“Το μόνο εύκολο για κάθε νέα κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει νέα νομοθετικά πλαίσια κάτι που θα δημιουργούσε σύγχυση στην αγορά, ανασφάλεια και μεγάλες καθυστερήσεις. Γι’ αυτό και εμείς φέρνουμε αλλαγές και βελτιώσεις στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο” είπε προσθέτοντας πως η ΝΔ θα φέρει νέα και σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τις “Πληρωμές Διαθεσιμότητας” (availability payments) και τις “καλά σχεδιασμένες Συμβάσεις Παραχώρησης” που έχουν ανταποδοτικότητα. Ο κ. Καραμανλής μίλησε για ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, το λεγόμενο Unsolicited Proposals ή “Προτάσεις Καινοτομίας” κάτι που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ε.Ε..

“Ξεκινά με την πρωτοβουλία του επενδυτή με μια ιδέα και μια μελέτη. Παραδίδει στις υπηρεσίες του υπουργείου τη μελέτη με πλήρη κοστολόγηση, χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα, εκμετάλλευση. Κατόπιν, η υπηρεσία την αξιολογεί και μπορεί να κάνει 2 διαγωνιστικές διαδικασίες: εάν κρίνει ότι η μελέτη είναι τεχνικά καλή και πλήρης κάνει ανοικτό διαγωνισμό. Αντίθετα, εάν η υπηρεσία κρίνει ότι η ιδέα είναι καλή και το έργο βιώσιμο, αλλά η μελέτη δεν είναι πλήρης τεχνικά, τότε θέτει σε δημόσια διαβούλευση την παραδοτέα μελέτη. Με το χρηματοδοτικό αυτό εργαλείο θα υλοποιήσουμε έργα κερδίζοντας και χρόνο και χρήμα” είπε χαρακτηριστικά. Άλλα εργαλεία τα οποία και παρουσίασε είναι η ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για ένταξη έργων στο “Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Φυσικών Πόρων κι Ανάπτυξης Υποδομών”, η δημιουργία ψηφιακού “Εθνικού Μητρώου Υποδομών”και ακόμη η επίβλεψη δημοσίων έργων και μελετών και από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρίες, όπου δεν επαρκεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων επιβλεπόντων μηχανικών, αλλά και μικρές θεσμικές προσθήκες αξιολόγησης, όπως το βαθμολόγιο έργων που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, σημαντική θέση στον σχεδιασμό έχει και η συντήρηση των οδικών, σιδηροδρομικών και άλλων έργων υποδομής.

“Το πιο εύκολο θα ήταν, να μιμηθούμε τον πολιτικό τυχοδιωκτισμό του ΣΥΡΙΖΑ και παλαιότερα του ΠΑΣΟΚ και να εξαγγείλουμε με τυμπανοκρουσίες πλήθος μεγάλων έργων. Αν κάτι πρέπει όλοι να αναγνωρίσουμε στον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι πως είναι συνεπής σε μια απαράβατη αρχή που πρώτος δίδαξε κι εφάρμοσε ο ιδρυτής της παράταξής μας: Ότι το να τάζεις περισσότερα από αυτά που μπορείς να υλοποιήσεις είναι η χειρότερη μορφή δημαγωγίας. Όμως εμείς δεν είμαστε ΣΥΡΙΖΑ… Είμαστε η Νέα Δημοκρατία. Το κόμμα των μεγάλων έργων και όχι των μεγάλων ανυπόστατων εξαγγελιών” κατέληξε ο Κώστας Καραμανλής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ