Η αποκλειστική δημοσκόπηση για το Δήμο Θεσσαλονίκης

από Πλάκας Βαγγέλης
sms

Η έρευνα έγινε πριν από λίγες ημέρες και αφορά το Δήμο Θεσσαλονίκης. Έχω αποκλειστικά τα ποσοστά. Ή ακόμη καλύτερα: Έχω τα στοιχεία έρευνας μεγάλης πρεσβείας. Πείτε αλήθεια! Πόσες φορές το έχετε ακούσει σε συζητήσεις ή, χειρότερα, το έχετε διαβάσει ακόμη και με την υπογραφή δημοσιογράφων που μεταφέρουν στοιχεία για προφανείς λόγους -όλοι λιγότερο ή περισσότερο καταλαβαίνουμε. Κάτι κανόνες δεοντολογίας από την ESOMAR και το ΕΣΡ αναφορικά με τον τρόπο δημοσίευσης  ερευνών τους έχουν ακούσει άραγε;

Ναι, όντως έχω και εγώ στα χέρια μου στοιχεία από έρευνες που τρέχουν αυτές τις μέρες για το Δήμο Θεσσαλονίκης. Και από διαφορετικές εταιρείες και από διαφορετικούς εντολείς. Τα ακούω -και ορισμένες φορές μάλιστα τα βλέπω κιόλας- από επιτελεία αλλά και εταιρείες αλλά πάντα κρατάω μικρό καλάθι. Ούτε στιγμή δεν σκέφθηκα να τα δημοσιοποιήσω ή, ακόμη χειρότερα, να φωτογραφίσω κατά το δοκούν τα αποτελέσματα. Όποιος θέλει ας τα δημοσιεύσει! Τα αποτελέσματα θα κριθούν και αξιολογηθούν μέσα από τον ηθμό της ταυτότητας και της αξιοπιστίας του ΜΜΕ και της Εταιρείας Δημοσκοπήσεων. Και φυσικά να γνωρίζουμε και τον εντολέα.

Έχω ακούσει αυτές τις ημέρες και από δήθεν αξιόπιστες πηγές τα πάντα για όλους: ο Ταχιάος είναι μπροστά, η Νοτοπούλου δίχως ακόμη επισήμως να ανακοινώσει πάει καλά, έκπληξη από Ζέρβα και Ορφανό. Κάτι από όλα, δεν μπορεί, θα είναι αλήθεια.

Δυστυχώς αυτό θα συνεχιστεί όσο πλησιάζουμε στις εκλογές. Η μάχη των εντυπώσεων θα συνεχιστεί μέσω ΜΜΕ και κυρίως διαδικτύου και social media καθώς προφανώς το μήνυμα που όλοι θέλουν να στείλουν είναι πως έχουν τη δυναμική με το μέρος τους.

ΥΓ1: Με τη μικρή μου εμπειρία θα έλεγα κάτι προς τα επιτελεία και τους υποψηφίους: ότι ο ρόλος των δημοσκοπήσεων στη διαμόρφωση των τάσεων της κοινής γνώμης και άρα και του εκλογικού σώματος είναι εν πολλοίς υπερεκτιμημένος. Δηλαδή, όπως μεταφέρει ο αν. Καθηγητής του ΠΑΜΑΚ Γ. Κωνσταντίνιδης, πειραματικές μετρήσεις έχουν αποδείξει ότι η επίδραση της πληροφορίας για τα ευρήματα μιας δημοσκόπησης στην επιλογή των ψηφοφόρων-δεκτών της πληροφορίας δεν είναι μονόπλευρη.

ΥΓ2: Οι πολίτες, οι απλοί ψηφοφόροι ας επιλέξουν με βάση την κρίση τους. Τα κριτήρια -πολιτικά, προσωπικά, αυτοδιοικητικά- που θέτουν. Λίγοι άλλωστε επηρεάζονται από κόμματα και έρευνες.

ΥΓ3: Το μόνο που απομένει τελικά είναι ένα βαθύ πλήγμα στην αξιοπιστία: πολιτικών, δημοσιογράφων, μέσων, δημοσκόπων. Αλλά, βλέπετε, κάποιοι είναι προσωρινοί… Σε διατεταγμένη υπηρεσία… Και δεν τους ενδιαφέρει…