Γ. Μυλόπουλος: «Το μόνο αδίκημα στο οποίο έχω υποπέσει είναι ότι τα έργα του μετρό που σταμάτησαν επί ΝΔ, σήμερα προχωρούν και ολοκληρώνονται»

από Team MyPortal.gr
sms

Για την πρόοδο των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης και την συμβολή τους στην ανάπτυξη της πόλης μιλάει στο MyPortal.gr o πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Γιάννης Μυλόπουλος. «Τρέξαμε δηλαδή και συνεχίζουμε να τρέχουμε τρεις φορές πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν», επισημαίνει ο κ. Μυλόπουλος για το Μετρό και προσθέτει: «Δόθηκε, δηλαδή, τελευταία μια μεγάλη αναπτυξιακή ανάσα παντού και πολύ περισσότερο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που την είχε ανάγκη».

Επίσης ο κ. Μυλόπουλος απαντά και για τις εις βάρος του διώξεις από την περίοδο που ήταν πρύτανης στο ΑΠΘ: «Το ποινικό λοιπόν μέρος των διώξεων δεν με αφορά και δεν με αγγίζει καθόλου. Εκείνο που φαίνεται όμως να με αφορά, είναι το πολιτικό μέρος των διώξεων. Για το οποίο, δεν σας κρύβω, αισθάνομαι υπερήφανος. Γιατί για να με διώκουν πολιτικά, κάτι καλό, φαίνεται, έχω κάνει…»

 

Πως τελικά καταφέρατε να επανεκκινήσετε ένα έργο σταματημένο για περισσότερο από δύο χρόνια;

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης τέθηκε από πλευράς της σημερινής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανάμεσα στα έργα μεγάλης σημασίας και υψηλής προτεραιότητας. Υπήρξε καθαρή πολιτική βούληση και μεγάλη κυβερνητική ώθηση γιατί στη δική μας αντίληψη, τα μεγάλα έργα είναι μοχλοί ενίσχυσης της αναπτυξιακής διαδικασίας, δραστικής καταπολέμησης της ανεργίας και καθοριστικής συμβολής στην κοινωνική ευημερία. Με αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές η νέα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ από τον Μάρτιο του 2016 μέχρι και σήμερα δεν έχει χάσει ούτε ένα λεπτό, προκειμένου να προχωρήσει το έργο και να φέρει την αποπεράτωσή του όσο το δυνατόν συντομότερα.

Αυτή η προσέγγιση, βέβαια, είχε ως βασική προϋπόθεση όλα τα ζητήματα νομικής, τεχνικής και διοικητικής φύσεως, τα οποία έκαναν το έργο να λιμνάζει και τελικά και να ακινητοποιηθεί, να επιλυθούν με όπλα τη μεθοδική προσέγγιση και τη συστηματική εργασία. Και αναφέρομαι σε προβλήματα χρόνων που είχαν συσσωρευτεί, μεταξύ των οποίων και τις διεκδικήσεις από πλευράς αναδόχων, οι οποίες και διευθετήθηκαν με τρόπο που να εξυπηρετεί απολύτως το δημόσιο συμφέρον.

Στην επανεκκίνηση και επιτάχυνση των διαδικασιών, καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε και η αλλαγή πολιτικής από πλευράς της διοίκησης της ΑΜ στη διαχείριση των αρχαιολογικών ευρημάτων, η οποία συνέβαλε αποφασιστικά στο να επιτευχθεί η αναγκαία για τέτοια μεγάλα έργα, κοινωνική συναίνεση.

Εφαρμόστηκε λοιπόν για πρώτη φορά μια πολιτική που ήθελε «Και Αρχαία και Μετρό», σε αντίθεση με την προηγούμενη καταστροφική τακτική, σύμφωνα με την οποία τα αρχαιολογικά ευρήματα αποτελούσαν εμπόδιο για την υλοποίηση του έργου. Η νέα πολιτική αποσκοπεί στην επίτευξη του διπλού στόχου: Και στην ολοκλήρωση δηλαδή ενός μεγάλου και σύγχρονου συγκοινωνιακού έργου, αλλά και στην ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, η οποία αποκαλύφθηκε εξ αιτίας και κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου αυτού.

Τα τελευταία 2,5 χρόνια λοιπόν αναστήσαμε ένα έργο πεθαμένο, ανεβάσαμε ταχύτητες όσον αφορά στην κατασκευή του και διευθετήσαμε με επιτυχία όλες τις εκκρεμότητες που είχαν συσσωρευτεί.

Η αλήθεια είναι ότι ήταν χρήσιμο κι έπαιξε το ρόλο του και που ο ίδιος είμαι Θεσσαλονικιός. Αν και για να πούμε την αλήθεια, αυτό που συμβαίνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη με τα έργα του μετρό, συμβαίνει και στον Πειραιά και στην Αθήνα. Αφού η Αττικό Μετρό επεκτείνει αυτό το διάστημα τα δίκτυα μετρό και τραμ στον Πειραιά, ολοκληρώνοντας δύο ταλαιπωρημένα και εκεί έργα, ενώ συγχρόνως έχει ήδη δημοπρατήσει και προετοιμάζεται για την κατασκευή της μεγαλύτερης γραμμής μετρό και του μεγαλύτερου έργου που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, της Γραμμής 4 στην Αθήνα, προϋπολογισμού 1,5 δις Ευρώ.

Πoυ σημαίνει ότι δεν χρειάζεται μόνο εντοπιότητα για να διοικηθεί επιτυχώς μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρία και να φέρει αποτελέσματα.

 

Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης;

Σήμερα είναι η πρώτη φορά που έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων σε όλο το μήκος των δύο γραμμών (Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς) και πλέον η ολοκλήρωση αυτού του δύσκολου μέρους του έργου μας επιτρέπει να βλέπουμε ορίζοντα ολοκλήρωσης για το σύνολό του.

Αποτιμώντας την πορεία του έργου μέχρι σήμερα, από το 37% που παραλάβαμε το 2016 την ολοκλήρωση του έργου, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια κατασκευής, 2006 – 2016 δηλαδή, έχουμε φτάσει σήμερα, σε 2,5 μόλις χρόνια, στο 67% της ολοκλήρωσής του. Τρέξαμε δηλαδή και συνεχίζουμε να τρέχουμε τρεις φορές πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν. Συγχρόνως, έχουν ξεκινήσει ήδη τα έργα κατασκευής στους δύο κεντρικούς και «ταλαιπωρημένους» σταθμούς με τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, της Βενιζέλου και της Αγ. Σοφίας, οι οποίοι θα γίνουν ισχυρά τοπόσημα της Θεσσαλονίκης, μια και θα συνδυάζουν υπερσύγχρονους σταθμούς μετρό, με την ανάδειξη, εντός αυτών, σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων από την Ρωμαϊκή και μετέπειτα τη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη.

Τέλος, έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και συνεχίζεται ο σχεδιασμός της επέκτασης του μετρό ανατολικά, με μια γραμμή που θα ξεκινά υπόγεια και θα καταλήγει υπέργεια στο αεροδρόμιο, καθώς και δυτικά, στην ξεχασμένη από έργα Θεσσαλονίκη, με μια κυκλική γραμμή μήκους 11 χλμ. και 8 σταθμών.

Εντός Νοεμβρίου δημοπρατούνται μάλιστα οι πρόδρομες εργασίες, αρχαιολογικές και μετακινήσεις δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Αττικό Μετρό που θα συμβάλει στην πιο σύντομη εκτέλεση των έργων, μια και οι χρονοβόρες και πλήρεις αβεβαιοτήτων αρχαιολογικές εργασίες προηγούνται πλέον της κυρίως κατασκευής των έργων.

 

Σας ενοχλεί που σας διώκουν πολιτικά;

Όπως έχω κατ’ επανάληψη δηλώσει, οι ποινικές διώξεις δεν με αφορούν. Πρόκειται για διερεύνηση υποθέσεων σε προανακριτικό ακόμη στάδιο, που συνέβησαν στο ΑΠΘ είτε πριν, είτε μετά τη δική μου πρυτανική θητεία.

Ως τέτοιες, εμπλέκουν όπως είναι φυσικό ένα μεγάλο αριθμό πιθανών υπευθύνων. Το γιατί τώρα προβλήθηκε από τα ΜΜΕ το δικό μου όνομα, ο καθένας, νομίζω, μπορεί εύκολα να το εξηγήσει. Ιδίως αν σκεφτεί και ποιοι έσπευσαν, πριν καλά-καλά γίνουν γνωστές οι υποθέσεις, να ζητήσουν την παραίτησή μου.

Όσον αφορά στην ουσία των δύο υποθέσεων, αυτές, όπως θα αποδειχθεί και από την ανακριτική διαδικασία, δεν με αφορούν, καθώς στη μία περίπτωση, το επίδικο κτίριο ερευνών αγοράστηκε και το τίμημα πληρώθηκε από την επόμενη Πρυτανική αρχή από τη δική μου, ενώ στη δεύτερη υπόθεση, η επίμαχη απαλλοτρίωση του αγροκτήματος και η καταβολή του τιμήματος στο ΑΠΘ, συνέβησαν το 2003-2005, δύο θητείες δηλαδή πριν από τη δική μου.

Όπως αντιλαμβάνεστε, το μόνο αδίκημα στο οποίο υπέπεσα και το οποίο, για ευνόητους λόγους, ενοχλεί κάποιους, είναι ότι τα έργα του μετρό τα οποία είχαν σταματήσει επί κυβέρνησης ΝΔ, σήμερα προχωρούν και ολοκληρώνονται, καταγράφοντας εντυπωσιακούς ρυθμούς προόδου.

Το ποινικό λοιπόν μέρος των διώξεων δεν με αφορά και δεν με αγγίζει καθόλου. Εκείνο που φαίνεται όμως να με αφορά, είναι το πολιτικό μέρος των διώξεων. Για το οποίο, δεν σας κρύβω, αισθάνομαι υπερήφανος. Γιατί για να με διώκουν πολιτικά, κάτι καλό, φαίνεται, έχω κάνει…

 

Μιλάτε συνέχεια για τη συμβολή των έργων Μετρό στην ανάπτυξη. Τι εννοείτε;

Πρώτον, βρισκόμαστε σε μια εποχή που η χώρα αναζητεί ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης. Τα έργα μετρό, επειδή συμβάλλουν και στους τρεις πυλώνες της αειφορίας, τόσο δηλαδή στον οικονομικό, όσο και στον κοινωνικό και στον περιβαλλοντικό, είναι έργα που συμβάλλουν στην επίτευξη αυτού του μεγάλου εθνικού στόχου. Λάβετε υπόψη σας ότι σε μια εποχή που η χώρα ζητά επενδύσεις, τριπλασιάσαμε τις επενδύσεις σε υπάρχοντα έργα, ενώ ξεκινήσαμε και το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 στην Αθήνα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ.

Παράλληλα, από τα 350 εκατομμύρια ευρώ το 2017 που επενδύθηκαν στην κατασκευή των έργων, τα 250 εκατομμύρια αφορούσαν τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης και της επέκτασης της Καλαμαριάς. Δόθηκε, δηλαδή, τελευταία μια μεγάλη αναπτυξιακή ανάσα παντού και πολύ περισσότερο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που την είχε ανάγκη. Η ολοκλήρωση των παλιών και η έναρξη νέων έργων τα επόμενα χρόνια θα έχει αποφασιστική συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ συγχρόνως, θα αλλάξει τις πόλεις της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες τους και βελτιώνοντας καθοριστικά την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον τους.