Επιτυχής η 1η Διαβούλευση για το τουριστικό μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης

από Team MyPortal.gr
sms

Στο πλαίσιο εκπόνησης του σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019 η πρώτη διαβούλευση που συνδιοργάνωσαν το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με συμμετέχοντες βασικούς θεσμικούς φορείς της πόλης. Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης αναπτύχθηκε γόνιμη συζήτηση σε βάθος με τη μορφή focus group, η οποία είχε ως στόχο τον εντοπισμό και την κριτική ανάλυση των δυνατοτήτων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών για τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό.

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη διαβούλευση θα αξιοποιηθούν από το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος για την ανάπτυξη του σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης που εκπονεί για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με στόχο την επιστημονική προσέγγιση για την εδραίωση της ευρύτερης μητροπολιτικής ενότητας της πόλης ως επιτυχημένου τουριστικού προορισμού. Η επιστημονική ομάδα υλοποίησης του έργου περιλαμβάνει τον Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Τουρισμού «TourLab» και Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος καθηγητή κ. Ευάγγελο Χρήστου, τον Αναπληρωτή Διευθυντή του Εργαστηρίου «TourLab» και καθηγητή του ιδίου πανεπιστημίου κ. Σπύρο Αβδημιώτη, τις Ερευνήτριες του Εργαστηρίου κ.κ. Κατερίνα Τραπτσιώνη, Στέλλα Στεφανίδου και Εύη Λαδά, ενώ εκ μέρους του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης συμμετέχει ενεργά η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και Πρόεδρος του ΟΤΘ κα. Βούλα Πατουλίδου και τα στελέχη του ΟΤΘ Μαρία Πουλουκτσή και Πηνελόπη Γκαμπράνη.

Στη διαβούλευση συμμετείχαν εκπρόσωποι διαφόρων φορέων της πόλης, και συγκεκριμένα: ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων κα. Μαρία Καραγιάννη, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Θερμαϊκού κ. Παναγιώτης Τροκανάς, ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου του Υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης κ. Χρήστος Τσαλικίδης, στελέχη της περιφερειακής υπηρεσίας τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας του Υπουργείου ,ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της HELEXPO κ. Αλέξης Τσαξιρλής, ο σύμβουλος επενδύσεων του Προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Παπαγεωργίου, ο ταμίας και μέλος του ΔΣ κ. Κωνσταντίνος Χαντζαρίδης, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου κ. Μάρκο ντέλα Πούπα, ο Διευθυντής του Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου κ. Ματίας Χόφμαν, ο Εκτελεστικός Συντονιστής του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου κ. Νικόλαος Τσαβδάρογλου, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνο-Ρωσσικού Επιμελητηρίου κα. Ελένη Ψωμιάδου, ο Πρόεδρος και η υπεύθυνη τύπου του Ελληνο-Πολωνικού Επιμελητηρίου κ.κ. Κύρος Λαζαρίδης και Λία Δικαίου.

Για τις ανάγκες κατάστρωσης του σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης θα διεξαχθούν διάφορες έρευνες πεδίου, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και 15 διαβουλεύσεις συνολικά, τόσο «ανοιχτές» στο ευρύ κοινό της πόλης μας, όσο και «κλειστές» θεματικές συναντήσεις και συγκεκριμένα με εκπροσώπους: Τουριστικών φορέων (Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Γραφείο Συνεδρίων Θεσσαλονίκης, Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης, Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων, κ.α.), των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, των τουριστικών γραφείων της πόλης, ξεναγών της πόλης και του Συνδέσμου Ξεναγών Θεσσαλονίκης, όλων των πολιτιστικών συλλόγων, των Φεστιβάλ που πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, όλων των μουσείων της πόλης, των τριών πανεπιστημίων της πόλης, καθώς και με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς (δημόσιους και ιδιωτικούς), νοσοκομείων και μονάδων υγείας και πρόνοιας (δημόσιων και ιδιωτικών), των κλάδων εστίασης, γαστρονομίας και διασκέδασης, υπηρεσιών μεταφορών της πόλης (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, ΟΣΕ, Αεροδρόμιο Μακεδονία, Αττικό Μετρό, Ταξί, κ.α.), της εκκλησίας, αθλητικών ομάδων και συλλόγων, της αστυνομίας και σωμάτων ασφάλειας και πολιτικής προστασίας, δημοσιογράφων και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας.

Για το τέλος του Μαρτίου 2020 προγραμματίζεται μία ανοιχτή διαβούλευση στην οποία θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν όσοι πολίτες της Θεσσαλονίκης το επιθυμούν.