Η επένδυση στη γνώση απάντηση στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις – Εκδήλωση ΕΛΚ

από Team MyPortal.gr
sms

Η ανάγκη επένδυσης στη γνώση και στην καινοτομία ως απάντηση στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής, τονίστηκε σε σεμινάριο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ιδεών (European Ideas Network) με θέμα : “Επενδύοντας στην Εκπαίδευση και στην Καινοτομία”, το οποίο διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη, η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ και της ΝΔ και εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη.

Η κ. Σπυράκη ανέφερε ότι απαιτείται, ωστόσο, ένα “μίνιμουμ συναίνεσης” και έφερε, ως παράδειγμα, το “νόμο Διαμαντοπούλου” για τον οποίο είπε, ότι ενώ “έτυχε αποδοχής, ιδιαίτερα στα πανεπιστήμια” και συνάντησε “υψηλή διακομματική συναίνεση (ψηφίστηκε και από τη ΝΔ) την περίοδο που η ίδια ήταν υπουργός”, όμως “ξηλώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, μόλις οι κυβερνήσεις άλλαξαν”. “Είναι λοιπόν απαραίτητο πρώτα απ όλα να πετύχουμε τη μίνιμουμ συναίνεση” είπε η κ. Σπυράκη.

Η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ και της ΝΔ αναφέρθηκε στη χαμηλή θέση της Ελλάδας σε δείκτες καινοτομίας και εκπαίδευσης στην Ε.Ε. και ειδικότερα στο δείκτη ψηφιακής οικονομίας (DΕSI), σημειώνοντας ωστόσο, ότι αυτό μπορεί να αλλάξει και πρόσθεσε : “Και η Ελλάδα έχει πάρα πολλές δυνατότητες να κάνει καινοτομία – η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας είναι ένα καλό παράδειγμα- και να φέρει καινοτόμες επιχειρήσεις και στη Θεσσαλονίκη και στη χώρα συνολικά”.

Η κ. Σπυράκη ανέφερε, ως παράδειγμα, τη Φιλανδία, η οποία αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία στην εκπαίδευση, λέγοντας ότι “οι μαθητές δεν πηγαίνουν στο σχολείο με βιβλία, αλλά με κωδικούς πρόσβασης” σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. “Στη Φιλανδία, το 90% της εμπιστοσύνης το έχει ένας θεσμός, η εκπαίδευση” είπε χαρακτηριστικά.

Στην επίδραση της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης σε πολλούς τομείς και ταυτόχρονα και στην αγορά εργασίας, με πολλές επιπτώσεις στις νέες γενιές αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες, αναφέρθηκε η πρώην Επίτροπος της Ε.Ε. και πρώην υπουργός ‘Αννα Διαμαντοπούλου και πρόσθεσε ότι τόσο στην Ελλάδα, όσο και συνολικά στην Ευρώπη “η απάντηση είναι, πάνω από όλα, η αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο πρέπει να μπει στην ψηφιακή εποχή”.

Η κ. Διαμαντοπούλου διέβλεψε, ως προς αυτό, ότι στις προσεχείς ευρωεκλογές “θα συγκρουστούν δύο κόσμοι” και συνέχισε: “Ο ένας είναι ο κόσμος που πιστεύει στα ανοιχτά σύνορα, στην Ενωμένη Ευρώπη, στη συνεργασία μεταξύ των λαών, στην αποδοχή του διαφορετικού, στους κανόνες της κοινωνίας, στο σεβασμό της εθνικής ταυτότητας και ο άλλος είναι ένας κόσμος, που ήρθε με βία τα τελευταία χρόνια και είναι σε όλες τις χώρες και είναι ένας κόσμος – που έχει σαφώς την εξήγηση του- ο οποίος είναι των κλειστών συνόρων, των κλειστών θεσμών, των αυταρχικών δομών, είναι ένας κόσμος, ακραία αριστερός, ακραία δεξιός, ακραία λαϊκιστικός”.

Από την πλευρά του ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Χρίστος Δήμας, τόνισε πως απαιτείται ένα στρατηγικό σχέδιο για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας. «Χρειάζονται επενδύσεις εάν θέλουμε να ανεβούμε θέσεις στην κατάταξη της ψηφιακής οικονομίας. Πρέπει να στραφούμε σε πιο παραγωγικές περιοχές της οικονομίας, να συνδέσουμε τα πανεπιστήμια με την πραγματική οικονομία και να επαναπατρίσουμε επιστήμονες που έχουν φύγει στο εξωτερικό», σημείωσε.

“Νομίζω, ότι αυτό που χρειάζεται είναι ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός κατ’ αρχήν” είπε, μεταξύ άλλων, ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ, Αχιλλέας Ζαπράνης, αφού προηγουμένως ανέφερε στοιχεία για την ελληνική και την ευρωπαϊκή εμπειρία στην εκπαίδευση και στην καινοτομία και πρόσθεσε : “Αλλά η βασική συνταγή είναι προσδιορισμός των επιθυμητών στόχων και ακολούθως οι προτάσεις των λύσεων και φυσικά μέτρηση του αποτελέσματος και στην πορεία και στο τέλος”.

Τέλος, ο πρόεδρος του European Foundation Society and Education, Μιγκέλ Άνχελ Σάντσο, επιχείρησε να δώσει ένα αισιόδοξο μήνυμα: “Δύο είναι οι κύριοι στόχοι, να αυξήσουμε τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης και να έχουμε παιδιά που πηγαίνουν νωρίς στο σχολείο. Σε αυτούς τους δύο στόχους η θέση της Ελλάδας είναι πολύ καλή. Αυτοί οι στόχοι συνδέονται με την ατζέντα του 2030 που αφορά τους στόχους αειφόρου ανάπτυξης, ιδίως του στόχου 4, να διασφαλίσουμε μια εκπαίδευση ισότιμη για όλους, που θα συμπεριλαμβάνει όλους” είπε χαρακτηριστικά.