Εγνατία Οδός: Τα 15 έργα που υλοποιεί

Σε απολογισμό του πρώτου εξαμήνου προχώρησε η νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού. Όπως σημειώνει σε αυτό το διάστημα έγινε αναδιάρθρωση της εταιρείας με την έγκριση και εφαρμογή νέου οργανογράμματος, ενώ παράλληλα η εταιρεία δημοπράτησε έργα, ολοκλήρωσε και δημοπράτησε νέες μελέτες, διεκδίκησε και ανέλαβε νέα προγράμματα και ταυτόχρονα διεκπεραίωσε στο ακέραιο τις

υποχρεώσεις της προς το ΤΑΙΠΕΔ, παραδίδοντας σε κυκλοφορία νέους σταθμούς διοδίων και προωθώντας όλες τις ενέργειες στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της για την παραχώρηση.

Πιο συγκεκριμένα τα 15 έργα που προχώρησαν είναι τα παρακάτω:

1. Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό (ΟΛΘ) (μήκος 3,6 χλμ. κατά το πλείστον επί οδογέφυρας), προϋπολογισμού 65 εκ. €., δημοπρατήθηκε το έργο (εκκρεμούσε από το 2000) και προκηρύχθηκε διαγωνισμός με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 22/04/2020.

2. «Εγνατία Οδός: Αποκατάσταση ασφαλτικών στο τμήμα από Αμαξάδες (Χ.Θ.535+000) έως Α/Κ Μέστης (Χ.Θ. 593+000) (14.3.1-15.3)», δημοπρατήθηκε το έργο και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός που ξεκίνησε 08/01/2020.

3. «Εγνατία Οδός: Τμήμα από Α/Κ ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης έως Α/Κ Αρδανίου Εργασίες αποκατάστασης ασφαλτικών στρώσεων ανοικτής Οδοποιίας (15.7-15.8)», δημοπρατήθηκε το έργο, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σχετική σύμβαση.

4. «Εγνατία Οδός: Τμήματα από Α/Κ Μετσόβου – Α/Κ Παναγιάς & από Α/Κ Πολυμύλου προς Α/Κ Κοίλων (περιοχή Βοσκοχωρίου) Εργασίες
αποκατάστασης ασφαλτικών στρώσεων ανοικτής Οδοποιίας (3.2-3.5.2 & 4.3.1-4.3.2)», δημοπρατήθηκε το έργο, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σχετική σύμβαση.

5. «Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (Ε.Ο.16), Τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα (NR 16.10 – 16.20)», δημοπρατήθηκε στις 20/12/2019 (εκκρεμούσε από το 2010) και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός.

5. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: “Βελτίωση- διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια από χ.θ. 4+120 έως χ.θ. 5+240″, δημοπρατήθηκε (εκκρεμούσε από το 2001) και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός.

6. Κατασκευή υπερυψωμένης Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και διαπλάτυνση υφιστάμενης οδού (fly over). Eγκρίθηκε με απόφαση ΔΣ ο προγραμματικός σχεδιασμός ανάθεσης μελετητικού αντικειμένου (εκκρεμούσε από το 2010). Είναι σε πλήρη εξέλιξη όλος ο μελετητικός σχεδιασμός σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

7. Οδικός Άξονας 30: «Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» / «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι» – μελετητικό αντικείμενο (εκκρεμούσε από το 2014) το οποίο αφορά :
Α. Παράκαμψη Ηγουμενίτσας : έχουν προκηρυχθεί δύο σχετικοί διαγωνισμοί που αφορούν σε γεωερευνητικές εργασίες
Β. Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι : έχουν προκηρυχθεί τέσσερις σχετικοί διαγωνισμοί που αφορούν σε γεωερευνητικές και τοπογραφικές εργασίες και σε περιβαλλοντικά.

8. Οδικός Άξονας 50: «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα» (μήκος 50χλμ – διατομή 17,0μ.), οριστικοποίηση της λύσης της χάραξης (εκκρεμούσε από το 2016) λόγω των νέων δεδομένων απολιγνιτοποίησης της περιοχής.

9. Αποκατάσταση Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση (εκκρεμούσε από το 2018) και προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί των απαιτούμενων μελετών.

10. Διασυνοριακή Γέφυρα Έβρου στη δίοδο «Κήποι – Ipsala»- Αναβάθμιση του Μεθοριακού Σταθμού Έβρου, ολοκληρώθηκε η προμελέτη (εκκρεμούσε από το 2007) και αναμένεται συνάντηση με τους εκπροσώπους της τουρκικής πλευράς για αποδοχή των προτεινόμενων λύσεων.

11. «Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (Π.Ε.Β.Ο.Α.)», εκκρεμούσε για χρόνια η ανάληψη του προγράμματος από την ΕΟΑΕ και μας ανατέθηκε από εσάς στις 30-12-2019. Είναι σε εξέλιξη συνεργασία με την ΕΤΕΠ για τα βασικά σημεία του προγράμματος και της χρηματοδότησής του.

12. Έργο «Κάθετος Άξονας Ε61 Εγνατίας Οδού, Καβάλα – Δράμα – Σέρρες: Τμήμα Α/Κ Κρηνίδες –Ι/Κ Σταυρού», υπογράφηκε η απόφαση ένταξης της πράξης (εκκρεμούσε από 2010) μετά από πρόταση της ΕΟΑΕ και υποβολή σχετικού τεχνικού δελτίου, μήκους 8,26 χλμ., και συνολικού προϋπολογισμού 61 εκ. περίπου.

13. «Κατασκευή του τμήματος από Δημάριο έως Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (χ.θ. 12+820 έως χ.θ. 16+147) επί του Κάθετου άξονα Ξάνθη –Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα». Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συμμετέχει σε κοινό διασυνοριακό έργο με τίτλο “Aiming at improving cross-border accessibility” (CrossBo)”, συνολικού προϋπολογισμού 38.8 εκ. €.

H ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανέλαβε το συντονισμό του συνολικού έργου ως “επικεφαλής εταίρος”.Οι εργασίες κατασκευής του έργου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του το τέλος του 2020.

14. Έναρξη λειτουργίας των Σταθμών Διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Στρυμωνικού, οι οποίοι ήταν κατασκευασμένοι, αλλά δεν λειτουργούσαν από το 2018.

15. Είναι σε εξέλιξη η κατασκευή 43 Πλευρικών Σταθμών Διοδίων κατά μήκος του άξονα της ΕΟ.

Επιπλέον των παραπάνω η ΕΟΑΕ συνεχίζει τη συντήρηση και λειτουργία της οδού, καθώς και τη συλλογή διοδίων, δραστηριότητα που της επιφέρει περίπου 100 εκ. ευρώ τον χρόνο

No Comments Yet

Comments are closed