B. Πατουλίδου: Πρέπει να υπάρχει ισοκατανομή των προσφύγων

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου μιλάει στο MyPortal.gr για τους σχεδιασμούς της τόσο σε ότι αφορά τα έργα στο νομό όσο και τον τουρισμό.

Θέτει ως προτεραιότητες την αντιπλημμυρική προστασίας και την ανάδειξη του παράκτιο μετώπο ενώ για το προσφυγικό αναφέρει πως “χρήζει προσοχής αυτή τη στιγμή είναι η ισοκατανομή. Ισομέρεια στην κατανομή των προσφύγων”.

Σε ότι αφορά τον τουρισμό, η κα. Πατουλίδου επισημαίνει πως του χρόνου στη Θεσσαλονίκη θα δούμε να έρχονται δεκάδες μικρά κρουαζιερόπλοια.

 

Μπορεί ο νομός Θεσσαλονίκης να φιλοξενήσει άλλους πρόσφυγες;

Δεν μ αρέσει να κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου. Γνωρίζετε πολύ καλά αυτή τη στιγμή, πως γίνεται το αδιαχώρητο στα κέντρα φιλοξενίας στην περιοχή μας.

Σ’ αυτή την ερώτηση δεν μπορείς να απαντήσεις με ένα ναι ή με ένα όχι. Θα΄θελα πολύ να σας απαντήσω πως ναι είμαστε. Από τη μία μέρα στην άλλη όμως, μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα.

Δουλεύουμε καθημερινά για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης ψυχών. Ανθρώπινων ψυχών. Να είμαστε σε ετοιμότητα απέναντι σε οποιοδήποτε πιθανό σενάριο που θα προκύψει. Είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια που γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό που για μένα χρήζει προσοχής αυτή τη στιγμή είναι η ισοκατανομή. Ισομέρεια στην κατανομή των προσφύγων.

Σε επίπεδο υποδομών και προτεραιοτήτων ποιες είναι οι προτεραιότητες σας ως αντιπεριφερειάρχης για τη νέα θητεία;

Είναι σα να με ρωτάτε «ποιο παιδί σου αγαπάς πιο πολύ». Για μένα προτεραιότητα είναι η αντιπλημμυρική προστασία. Προτεραιότητα είναι η προστασία και η διαχείριση του παράκτιου μετώπου της Θεσσαλονίκης. Προτεραιότητα είναι η ανάδειξη του πολιτισμικού και τουριστικού αποτυπώματος της Θεσσαλονίκης αλλά και ολόκληρης της περιφέρειας.

Με προσοχή, με ταχύτητα αλλά και με συντονισμένες προσπάθειες με όλους τους φορείς προχωρούμε στην ουσιαστική επίτευξη των στόχων μας.

Θα δούμε κρουαζιερόπλοια του χρόνου στη Θεσσαλονίκη;

Θα δούμε πολλά κρουαζιερόπλοια του χρόνου στη Θεσσαλονίκη. Θα δούμε να έρχονται στη Θεσσαλονίκη δεκάδες μικρά κρουαζιερόπλοια, τα οποία είναι γνωστά ως luxury. Αυτά συνήθως μεταφέρουν από 2.500 έως 4.000 τουρίστες και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτήν τη στιγμή διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για τον ελλιμενισμό τους.

Καθώς θα αναπτύσσεται περαιτέρω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης -κάτι που ήδη υλοποιείται- σχεδιάζεται να ελλιμενίζονται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν ακόμα και 6.000–7.000 τουρίστες.

Η Θεσσαλονίκη έχει ως μεγάλο πλεονέκτημα το γεγονός ότι το λιμάνι της βρίσκεται στην ‘’καρδιά’’ του κέντρου και της αγοράς της. Πρέπει να δούμε, ωστόσο, για παράδειγμα, τον τρόπο που θα κινούνται οι τουρίστες της κρουαζιέρας στην πόλη, τις ώρες που θα λειτουργούν τα μουσεία και τα μνημεία, αλλά και τις επιλογές που θα τους προσφέρουμε.

O ΟΛΘ κινείται σε πολύ καλή κατεύθυνση.

Απέκτησε και ποια ταυτότητα ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης; Η Χαλκιδική είναι σύμμαχος ή αντίπαλος σε αυτό το στόχο;

Το moto του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι ¨Many Stories, One Heart” και η ταυτότητα της πόλης συγκλίνει σ’ αυτό. Οι επιλογές των επισκεπτών και η στατιστική έχουν ξεχωρίσει και καταστήσει την πόλη ως ιδανικό τουριστικό προορισμό city break που προσφέρει πολλές εκπλήξεις και δυνατές τουριστικές εμπειρίες στον ταξιδιώτη. Ο τουρισμός μνήμης, δεδομένου ότι η Θεσσαλονίκη έχει επισημανθεί ως ένας από τους σημαντικούς προορισμούς του War Memorial. Αλλά και λόγω του πολυπολιτισμικού παρελθόντος της πόλης καθώς είναι η μόνη ευρωπαική πόλη με τόσο έντονα βυζαντινά χαρακτηριστικά. Με 15 μνημεία UNESCO, τόσα που δεν διαθέτει καμία άλλη πόλη στην ΕΕ.

Πολλοί από τους δημοσιογράφους ταξιδιωτικού ρεπορτάζ, bloggers, influencers, επισημαίνουν ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του τουρισμού στης Θεσσαλονίκης είναι ότι η Θεσσαλονίκη, έχει συγκεντρωμένο στο κέντρο της, το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών της χαρακτηριστικών κι ένας επισκέπτης μπορεί εύκολα να ζήσεις τις ταξιδιωτικές της εμπειρίες για τις οποίες την επέλεξε.

Αυτή η ταυτότητα που έχει σήμερα η Θεσσαλονίκη της επιτρέπει ως City Break να ονειρεύεται ότι ο τουρισμός της μπορεί να είναι όλο τον χρόνο κι όχι μόνο κάποιες περιόδους ή εποχές.

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης συνεργάζεται συχνά με τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής για κοινές δράσεις προβολής που αποσκοπούν σε εκατέρωθεν οφέλη από τουριστικές αγορές-στόχους. Η γέφυρα της τουριστικής ανάπτυξης μεταξύ Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής, με κοινό πυλώνα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι διαρκώς ανοιχτή και το σημαντικότερο: δεν είναι ανταγωνιστική. Και οι δύο περιοχές που έχουν άλλωστε διαφορετική τουριστική ταυτότητα, μόνο οφέλη μπορούν να έχουν από τις συνεργασίες μεταξύ τους.

Ποια είναι τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός και πως μπορούν να λυθούν;

Για τους τουρίστες, το σημαντικό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη είναι σαφώς οι μετακινήσεις.

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που το 80% όσων την επισκέπτονται λένε «θα ξαναέρθω», κι αυτό δείχνει ότι η πόλη κερδίζει τις καρδιές των επισκεπτών τους.

Αναψυχή, διασκέδαση, καλό φαγητό, πολύ-θεματικές τουριστικές προτάσεις που ολοκληρώνονται πχ. Αεροδρόμιο, λιμάνι ή αυτά που σχεδιάζονται όπως είναι το Μουσείο Ολοκαυτώματος, οι αναπλάσεις στο κέντρο , τα έργα βιώσιμης αστικής ανάπτυξης στον πολεοδομικό ιστό και στο παραλιακό μέτωπο είναι ατού για τις προοπτικές του τουριστικού μας μέλλοντος.

Η Θεσσαλονίκη είναι έως τώρα μία ασφαλής πόλη και το πρόβλημα της μικρο-εγκληματικότητας σε βάρος των επισκεπτών που είναι συνήθως ο εύκολος στόχος μπορεί να περιοριστεί κι άλλο.

Η Συμφωνία των Πρεσπών επηρέασε τον κλάδο του τουρισμού στην βόρεια Ελλάδα;

Οποιαδήποτε πολιτική πράξη έχει αντίκτυπο στον τουρισμό μιας χώρας έμμεσα και άμεσα. Είναι πάρα πολύ μικρό το χρονικό διάστημα για να το αξιολογήσουμε τουριστικά κι εμένα δεν μ αρέσουν τα πυροτεχνήματα.

Αυτή την στιγμή όχι μόνο εμείς, άλλα και όλος ο κόσμος παρακολουθεί τις εξελίξεις στη γείτονα χώρα, οι οποίες είναι ρευστές. Η ιστορία θα το δείξει…

 

 

 

No Comments Yet

Comments are closed