Αποκλειστική Συνέντευξη Αλέξη Τσαξιρλή στο MyPortal.gr: Η ΕΚΘΕΣΙΑΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΝΕΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Ο κ. Αλέξης Τσαξιρλής είναι Γενικός Διευθυντής της  ΔΕΘ-HELEXPO

Η 82η διοργάνωση είναι αφιερωμένη στην Κίνα. Τι περιλαμβάνει ο προγραμματισμός και ποιες οι προσδοκίες για οικονομικά/επιχειρηματικά οφέλη;

Η 82η ΔΕΘ από τις 9-17 Σεπτεμβρίου 2017 υποδέχεται ως Τιμώμενη Χώρα την Κίνα και συνδέει την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, τον πολιτισμό και την τεχνολογία με την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ η Κίνα θα παρουσιάσει ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν επιχειρηματική δραστηριότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην αγορά της Ευρώπης. Δίνεται έτσι η δυνατότητα σε επιχειρηματίες από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, καθώς και σε παραγωγικούς φορείς να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις επιχειρηματικών επαφών, προκειμένου να συνδεθούν με την Κινέζικη αγορά.

H εκθεσιακή συμμετοχή της Κίνας θα καλύψει το περίπτερο 13 και είναι μία συμμετοχή τρεις φορές μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη μιας Τιμώμενης Χώρας, η οποία συνήθως φιλοξενείται σε 2.000 τμ.

Μάλιστα, τρεις επιχειρηματικοί κολοσσοί, οι ZTE (κινεζικός οργανισμός τηλεπικοινωνιών), η Huawei (κατασκευή κινητών τηλεφώνων) και η Cosco θα παρουσιαστούν σε ξεχωριστούς χώρους προβολής, εκτός του βασικού περιπτέρου της κινεζικής συμμετοχής.

Την οργανωμένη παρουσία της στην 82η ΔΕΘ δρομολογεί και η China Development Bank (CDB), ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα του κόσμου.

Η συμμετοχή της Κίνας ως Τιμώμενης Χώρας στην 82η ΔΕΘ είναι ιδανική αφορμή και για την ενίσχυση της ελληνοκινεζικής συνεργασίας στο πεδίο του πολιτισμού, που έχει βαθιές και πλούσιες ρίζες και στις δύο χώρες. Στο πλαίσιο αυτό, οι επισκέπτες της ΔΕΘ θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό της Κίνας μέσα από μια σειρά ιδιαίτερων εκδηλώσεων.

Σε μια εποχή ανάπτυξης των κλαδικών έναντι των γενικών εκθέσεων, σε ποιους εκθεσιακούς τομείς εστιάζει η ΔΕΘ το ενδιαφέρον και τις δράσεις της;

Οι γενικές εκθέσεις διεθνώς ακολουθούν φθίνουσα πορεία. Κι αυτό γιατί οι κλαδικές δείχνουν να ικανοποιούν τις εξειδικευμένες ανάγκες εκθετών και επισκεπτών περισσότερο από ότι οι γενικές εκθέσεις. Οι διοργανώσεις όμως που κατάφεραν να αντιληφθούν αυτή τη στροφή –όπως η ΔΕΘ- και να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες, όχι μόνο αντέχουν, αλλά παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πρωτοπορούν και χαράσσουν νέους δρόμους. Για παράδειγμα η ΔΕΘ-Helexpo με τα θεματικά της αφιερώματα, που αποτελούν ουσιαστικά μικρές κλαδικές εκθέσεις μέσα σε μια ευρύτερη διοργάνωση, αλλά και με την ποικιλία δράσεων αναψυχής, τέχνης, διασκέδασης, προσφέρει ένα εκθεσιακό προϊόν ιδιαίτερα ελκυστικό.

Τις κλαδικές εκθέσεις τις εισήγαγε στην ελληνική εκθεσιακή αγορά η ΔΕΘ-Helexpo και τις ανέδειξε σε κορυφαίο εκθεσιακό προιόν με ευρύτερη απήχηση στην Ν.Α. Ευρώπη.

Οι εκθέσεις μας εστιάζουν σε αντικείμενα από τον τουρισμό μέχρι το βιβλίο και από τα δομικά υλικά μέχρι τα τρόφιμα.

Σε μια περίοδο που η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη, η εκθεσιακή προβολή συνιστά έναν από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για επαφές, δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και άνοιγμα νέων αγορών.

Στον τουρισμό είναι πολύ φανερή η παραπάνω τάση και εμείς από την πλευρά μας ενισχύσαμε την κλαδική έκθεση Philoxenia, ενώ δημιουργήσαμε και ένα νέο εκθεσιακό προιόν, την Greek Travel Show που πραγματοποιήθηκε από τις 19 έως τις 21 Μαΐου του 2017, στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών «Helexpo Maroussi» και αποτέλεσε ένα τουριστικό show με πανελλαδική εμβέλεια.

Η ανάγκη τόνωσης των διεθνών πωλήσεων της ελληνικής αγροτοδιατροφικής παραγωγής μας ώθησε να δημιουργήσουμε το πιο ισχυρό τετράπτυχο σχετικών κλαδικών εκθέσεων: η Agrotica, η Zootechnia, η Detrop-Oenos και η Freskon συγκροτούν τους καλύτερους πρεσβευτές της εγχώριας γεωργίας, κτηνοτροφίας και των πιο ποιοτικών τροφίμων-ποτών της χώρας μας.

Σε πραγματικό οικονομικό όφελος ποιο ειναι το αποτύπωμα που αφήνει η ΔΕΘ στην τοπική οικονομία;

Θα σας απαντήσω τεκμηριωμένα παραθέτοντας ορισμένα στοιχεία από την μελέτη για την τουριστική διάσταση του προγράμματος φιλοξενίας εμπορικών επισκεπτών (Hosted Buyers Programme) της ΔΕΘ-Helexpo και μία πρώτη αποτίμηση του για την χρονική περίοδο 2014-2016.

Την μελέτη υλοποίησαν ο Δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, η κ.

Βίκυ Δαλκράνη, Διευθύντρια του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών, R&D Manager της ΔΕΘ-Helexpo και ο κ. Δημήτρης Κουρκουρίδης, ερευνητής του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών και Υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ.

Μόνο μέσα στην τριετία 2014-2016, έχουν φιλοξενηθεί συνολικά 1.176 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες σε 23 διαφορετικές κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo, πραγματοποιώντας πάνω από 17.000 προκαθορισμένα ραντεβού (b2b meetings) με εκθέτες (περίπου 15 ραντεβού κατά μέσο όρο ο κάθε εμπορικός επισκέπτης).

Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα των παραπάνω εμπορικών επισκεπτών, διαπιστώθηκαν συνοπτικά τα εξής:

-Το 31,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα αναφέρει ότι κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε τα εστιατόρια – μπαρ της πόλης, το 22,0% αναφέρει ότι πραγματοποίησε αγορές από τα καταστήματα της πόλης, το 19,2% αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της πόλης και το 9,3%, αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της γύρω περιοχής.

– Το 50,8% των ερωτώμενων αναφέρει ότι θα επέλεγε τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό, το 29,9% αναφέρει ότι μάλλον θα την επέλεγε, ενώ το 13,9% δεν εκφέρει άποψη. Αντίθετα αρνητικό στο ενδεχόμενο επιλογής της Θεσσαλονίκης ως τουριστικό προορισμό δηλώνει μόλις το 5,4% των ερωτώμενων.

– Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 65,4% επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη ως τουρίστες μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Hosted Buyers της ΔΕΘ-Helexpo, έναντι 34,6% που δεν επισκέφθηκαν ξανά τη Θεσσαλονίκη.

Εκτιμώ ότι τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν πόσο επηρεάζει η δραστηριότητά της ΔΕΘ-Helexpο την τοπική οικονομία.

Πόσο προνομιακός χώρος μπορεί να ειναι τα Βαλκάνια όχι μόνο απο προσέλκυση επιχειρηματιών και επισκεπτών-πελατών αλλα και ανάπτυξη εκθεσιακού προϊόντος;

Η εταιρεία έχει αναπτύξει σημαντική παρουσία στις αγορές των Βαλκανίων, με συμμετοχές στις μεγαλύτερες εκθεσιακές διοργανώσεις στους κλάδους των τροφίμων, των δομικών υλικών και του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Χρόνο με τον χρόνο η ΔΕΘ-Helexpo γίνεται το «όχημα» για όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν την ανάπτυξη εξωστρεφών δράσεων και στα Βαλκάνια.

Η στρατηγική διεθνοποίησης που ακολουθεί η εταιρεία συνίσταται στον συνεχή εμπλουτισμό της εκτός συνόρων εκθεσιακής της ατζέντας με νέες διοργανώσεις, ενώ περιλαμβάνει και τη σύναψη συνεργασιών με σημαντικούς ξένους εκθεσιακούς οργανισμούς. Στο εκθεσιακό πρόγραμμα της ΔΕΘ-Helexpo σε περίοπτη θέση βρίσκεται και η διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών στο εξωτερικό.

Τα Βαλκάνια αποτελούν για τον εθνικό εκθεσιακό φορέα την φυσική ενδοχώρα, στην οποία αναπτύσσει τις δραστηριότητές του.

Μπορεί η ΔΕΘ να αναπτυχθεί με τις υπάρχουσες υποδομές και εγκαταστάσεις;

Η ΔΕΘ-Helexpo έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μόνο με την χρήση των υφιστάμενων υποδομών και εγκαταστάσεων.

Στο σημείο αυτό οφείλω να επισημάνω πως κάθε χρόνο υλοποιείται ένα πρόγραμμα περιορισμένων, αλλά απολύτως αναγκαίων ανακαινίσεων στα περίπτερα του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Όπως γνωρίζετε, η ΔΕΘ-Helexpo έχει εδώ και καιρό εκπονήσει μελέτη για την ανάπλαση του υπάρχοντος εκθεσιακού κέντρου και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, με τη σύμφωνη γνώμη των φορέων της Θεσσαλονίκης.

Η μελέτη αυτή έτυχε από την πρώτη στιγμή της θερμής υποδοχής τόσο των φορέων όσο και των αρμόδιων αρχών.

Τι σηματοδοτεί η ένταξη της Helexpo-ΔΕΘ στο Υπερταμείο, την οποία είχατε ως διοίκηση αντιπαλέψει;

Η ένταξη του εθνικού εκθεσιακού φορέα στο Υπερταμείο δεν μεταβάλλει την λειτουργία και την στρατηγική ανάπτυξής μας. Για εμάς προέχει η επέκταση της ΔΕΘ-Helexpo σε νέα πεδία της εκθεσιακής αγοράς και βέβαια η στήριξη της οικονομίας και των επιχειρήσεων στην προσπάθεια τους να καταστούν πιο εξωστρεφείς.

No Comments Yet

Comments are closed