Από την εποχή Μπουτάρη στην εποχή Ζέρβα

από Πλάκας Βαγγέλης
sms

Ο Γιάννης Μπουτάρης στην τελευταία του εμφάνιση ως Δήμαρχος ανέβηκε στα έδρανα ώστε οι φωτογράφοι να μπορέσουν πιο εύκολα να τον απαθανατίσουν φορώντας το “Διάσημο”. Ένας από τους λόγους που ήταν πάντα τόσο αρεστός από τα media ήταν γιατί “έβγαζε τη γλώσσα” στο πρωτόκολλο, δεν πήγαινε by the book αλλά σύμφωνα με όσα του υπαγόρευσε το μέσα του. Με την ίδια ευκολία παραδείγματος χάριν που τα… έψελνε σε έναν πολιτικό αρχηγό, μπορούσε να τον εξυμνήσει.

Ο Γιάννης Μπουτάρης ωστόσο θα κριθεί ως Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τι αφήνει πίσω του στο Δήμο Θεσσαλονίκης, μετά από 9 σχεδόν χρόνια στο τιμόνι του, και όχι ως persona. Η κοινωνική πολιτική, το άνοιγμα της πόλης στην ιστορία της, η αύξηση του τουρισμού, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, μικρές αστικές παρεμβάσεις είναι αναμφίβολα στα θετικά του.

Οι παραλείψεις και τα λάθη βιώνονται στην καθημερινότητα. Ο νέος Δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας θα έχει να αναμετρηθεί με αυτές και όχι με όσα θετικά αφήνει ο προκάτοχός του. Οι ανάγκες θέτουν τον πήχη για τον νέο Δήμαρχο και όχι η σύγκριση με το παρελθόν. Αυτό ανήκει στην ιστορία καίτοι πολλές φορές η εμπειρία δείχνει πως αξιοποιείται πολιτικά για να κρυφτούν αδυναμίες του σήμερα.

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας παραλαμβάνει μια πόλη με μεγάλες ανάγκες στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθεί ξεκινώντας ήδη με δυσκολίες λόγο του νόμου που τον ανάγκασε σε ακροβασίες ώστε να συγκροτήσει τη διοίκησή του. Και το αποτύπωμα του νέου νόμου, όπως φάνηκε και στη σημερινή συνεδρίαση με τις τοποθετήσεις των επικεφαλής παρατάξεων της αντιπολίτευσης, θα είναι ορατό σε κάθε Δημοτικό Συμβούλιο. Κάθε συνεδρίαση θα είναι και μια μικρή μάχη για τη διοίκηση του Δήμου και τον Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο νέος δήμαρχος, ο οποίος αύριο στις 8 το πρωί θα περάσει για πρώτη φορά με τη νέα του ιδιότητα του το κατώφλι του γραφείου του Δημάρχου Θεσσαλονίκης. Το θέμα της καθαριότητας δεν επιδέχεται αναβολών: είναι το πρώτο ζητούμενο. Η κατάρτιση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού για το 2020 αποτελούν επίσης πρώτη προτεραιότητα καθώς θα πρέπει να έχουν ψηφισθεί ως το τέλος Οκτωβρίου και ως τις 15 Νοεμβρίου.

Και βεβαίως δύο θέματα που ναι μεν δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του αλλά ο ίδιος έχει καταστήσει σαφές πως ο Δήμος θα έχει πολιτικό ρόλο: του ΟΑΣΘ και του Μετρό.

Πολλά τα ανοικτά μέτωπα και οι ανάγκες. Νωπή η ισχυρή εντολή. Τα υπόλοιπα πάνω στην πράξη…