Η απίστευτη στρατηγική της Apple πίσω από την τσουχτερή τιμή του iPhone X

Τι κι αν το νέο iPhone είναι το νέο διαμάντι της Apple εισάγοντας τους χρήστες της σε έναν νέο «τεχνολογικό κόσμο» με πολλές καινούργιες δυνατότητες και αναβαθμίσεις σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, αυτό που συζητήθηκε περισσότερο απ΄όλα είναι η τιμή.

Η τιμή, λοιπόν, η οποία όπως ανακοίνωσε η Apple θα κυμανθεί από 1.000 μέχρι 1.319 ευρώ είναι ένα ρίσκο, αν σκεφτεί κανείς πως σύμφωνα με έρευνες η τετραψήφια τιμή ενός προϊόντος αποτελεί ψυχολογικό εμπόδιο για τους καταναλωτές.

Γιατί, όμως, η Apple αποφάσισε να ξεπεράσει τους «άτυπους» κανόνες της αγοράς και να ανεβάσει τόσο πολύ το κοστολογικό πήχη;

Η στρατηγική που ακολούθησε η Apple για το νέο iPhone X (ως προς το εύρος των τιμών) δεν είναι καθόλου τυχαία και μάλιστα είναι παρόμοια με την στρατηγική που ακολουθήθηκε από την θρυλική μπάντα Eagles.

Πως όμως συνδέεται το συγκρότημα από την Καλιφόρνια με την Apple;

Το δημοφιλές συγκρότημα, του οποίου το άλμπουμ «The Greatest Hits 1971 – 1975» είναι το δεύτερο άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών, διαλύθηκε το 1980. Μετά από 14 χρόνια παύσης, το συγκρότημα επανενώθηκε για να κυκλοφορήσει ένα νέο άλμπουμ και να ξεκινήσει παγκόσμια περιοδεία. Αυτό που άλλαξε σε αυτή την περιοδεία, από την άποψη της τιμής τους εισιτηρίου, είναι ότι οι Eagles ήταν η πρώτη ροκ μπάντα που έσπασε το ανώτατο όριο της τιμής του εισιτηρίου, πωλώντας τα πάνω από 100 δολάρια, όπου ήταν το όριο μέχρι τότε. για να σπάσει το ανώτατο όριο των τιμών των συναυλιών κατά 100 δολάρια, πωλώντας εισιτήρια πάνω από αυτό το κρίσιμο όριο.

Οι λόγοι που το συγκρότημα αποφάσισε να ξεπεράσει τα «επιτρεπόμενα όρια» ως προς την τιμή των εισιτηρίων ήταν συγκεκριμένοι και βασίζοντας πάνω σε λογικά επιχειρήματα. Το πιο διάσημο τραγούδι τους Hotel of California έπαιζε κάθε 15 λεπτά στο ραδιόφωνο Oχάιο, το συγκρότημα είχε απουσιάσει για πολύ καιρό και οι διαχρονικές τους επιτυχίες ήταν πολλές, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη ζήτηση εισιτηρίων παρά των αποθαρρυντικών του τιμών.

Σύμφωνα με τον Ιρβινγκ Αζοφ, αρχηγός της συγκεκριμένης στρατηγικής και επί χρόνια μανατζερ στην μουσική βιομηχανία, οι Eagles δεν εκμεταλλεύτηκαν μόνο τις επιτυχίες τους, αλλά μέσω της τιμής αυτής ήθελαν να δώσουν στο κοινό τους να καταλάβει πως ναι μεν θα βάλουν το χέρι στην τσέπη, αλλά θα παρακολουθήσουν το μεγαλύτερο ροκ συγκρότημα της Αμερικής και όχι απλά μία επανασύνδεση.

Άλλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο το συγκρότημα τότε έδωσε πολλά περισσότερα επί σκηνής από οποιοδήποτε άλλο. Έκατσαν τρεις ώρες επί σκηνής και τραγούδησαν ξένες και όχι επιτυχίες παίρνοντας διθυραμβικές κριτικές.


H Αpple, λοιπόν, φαίνεται να θέλει να κάνει το ίδιο με την μπάντα. Να δείξει το μεγαλείο της στους καταναλωτές και να τους αποδείξει πως είναι ασυναγώνιστοι και πως ναι μεν θα κοστίσει… αλλά θα αξίζει τον κόπο.

Βέβαια δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται πως η Apple δεν θα έπρεπε να είχε ξεπεράσει τον μαγικό αριθμό 9, καθώς σύμφωνα με τους κανόνες κατανάλωσης οι τιμές που τελειώνουν στα 9 είναι συνήθως κωδικοποιημένες από τους καταναλωτές ως πολύ φθηνότερες από τον επόμενο αριθμό, καταλήγοντας στο μηδέν (99 σεντ έναντι 1,00 $, 99 $ έναντι 100 $, $ 999 έναντι $ 1.000).

Έτσι με την απόφαση αυτή, η Apple φαίνεται να «πετάει» ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους μελλοντικούς πελάτες της, λέγοντας τους κατάμουτρα «Δεν παίζουμε παιχνίδια – η τιμή είναι 1.000 δολάρια».

Βέβαια, όπως συνέβη με τους Eagles, μέχρι στιγμής φαίνεται και πως η τιμολογιακή στρατηγική της Apple λειτουργεί. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης «χτυπούν»  την υψηλή τιμή του Χ, την ίδια ώρα που ο Τζεν Μάνστερ,κορυφαίος αναλυτης της Apple, προέβλεψε ότι το 30% – 40% των πελατών της Apple είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 999 δολάρια για το νέο iPhone.

Το μόνο που απομένει είναι να δούμε αν θα ταιριάξουν οι προσδοκίες των πελατών με την τιμή της , πράγμα το οποίο είναι και το «στοίχημα» της εταιρίας, η οποία θα μπορεί να διατηρήσει τις τιμές υψηλά, αν η απάντηση είναι θετική.

Φωτογραφίες: AP, Apple

 

No Comments Yet

Comments are closed