Αλλαγές και περισσότερα λεωφορεία στον νέο διαγωνισμό του υπ.Υποδομών & Μεταφορών για τον “στόλο” του ΟΑΣΘ

από Team MyPortal.gr
sms

Την προμήθεια περισσότερων από 800 οχημάτων θα περιλαμβάνει ο νέος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, μετά την ακύρωση της προηγούμενης διαδικασίας που είχε ξεκινήσει επί Χρ. Σπίρτζη. Ενώ ο ακυρωθείς διαγωνισμός προέβλεπε την προμήθεια 750 οχημάτων, με τον καινούργιο ο αριθμός τους θα αυξηθεί, ενώ παράλληλα θα αλλάξει το “μείγμα”. Έτσι στο νέο διαγωνισμό θα προβλέπεται πως περίπου το ένα τρίτο θα είναι ηλεκτρικά οχήματα, ένα άλλο ποσοστό θα κινούνται με φυσικό αέριο, αλλά θα περιλαμβάνεται και η προμήθεια μικρού αριθμού πετρελαιοκίνητων λεωφορείων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Euro2day, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (ο υπουργός Κ. Καραμανλής και ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης) βιάζονται για την προκήρυξη του διαγωνισμού, με στόχο να καλυφθεί από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ ένα τμήμα του μεγάλου κόστους (περί το μισό δισ. ευρώ, αν υπολογιστεί και η συντήρηση για 15 χρόνια) για την προμήθεια των νέων οχημάτων. Παράλληλα, επισημαίνεται στο δημοσίευμα ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη λήψη άτοκου δανείου, που θα καλύψει την προμήθεια των ηλεκτρικών και άλλων «πράσινων» οχημάτων, ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Η ανάγκη ανανέωσης του στόλου αλλά και η εφαρμογή ενός διαφορετικού μοντέλου συντήρησης είναι επιτακτική για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σήμερα κυκλοφορούν, με «φωτογραφικές» υπουργικές αποφάσεις, πανάρχαια οχήματα, αρκετά από τα οποία είναι κακοσυντηρημένα. Οι συχνές ελλείψεις ανταλλακτικών επιτείνουν το πρόβλημα. Πρόσφατα, με πρόσθετη χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά, στο υπουργείο πέτυχαν την αύξηση του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά κατά 100!

Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε, με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να υποστηρίζει πως δεν είχε προηγηθεί η απαραίτητη μελέτη, ενώ είχαν ήδη υπάρξει προσφυγές από υποψηφίους που θεωρούσαν προβληματική τη διακήρυξη.

πηγή: Euro2day