Αυτός είναι ο χάρτης της επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

από Team MyPortal.gr
sms

Τον αρχικό σχεδιασμό της γραμμής επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, παρουσίασε σήμερα, προς τους φορείς της πόλης και δημάρχους της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η Αττικό Μετρό Α.Ε. ξεκινώντας τη διαδικασία διαβούλευσης προκειμένου, κοινή συναινέσει, να διαμορφωθεί η τελική χάραξη της μελέτης.

ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΣΤΑΘΜΟΙ

Όπως εξήγησε ο Νίκος Μπούσουλας, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Α.Μ, οι προβλεπόμενοι σταθμοί είναι εννέα και έχουν ως εξής ξεκινώντας από το τέρμα της βασικής γραμμής και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης:

1) Νεάπολη πλησίον του άλσους πάνω από την οδό Λαγκαδά,

2) Αγία Βαρβάρα

3) Γήπεδο Αγροτικού Αστέρα επί της οδού Λαγκαδά

4) Πολίχνη επί της οδού Λαγκαδά

5) Ομόνοια, (σ.σ. πλατεία Ελευθερίας) επί της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης

6) Εύοσμος στο κέντρο στην περιοχή των σχολείων

7) Κορδελιό

8) Μενεμένη κάτω από την οδό Δενδροποτάμου

9) Επτάλοφος

Σύμφωνα με τον κ. Μπούσουλα, από το σταθμό της Πολίχνης θα προβλέπεται επέκταση προς Ευκαρπία και τα νοσοκομεία “Παπαγεωργίου” και “424”, ενώ ο σταθμός της Μενεμένης θα μπορεί να συνδεθεί μελλοντικά με τον προαστιακό σιδηρόδρομο βάσει των μελετών για τον τελευταίο.

Κατά τις εκτιμήσεις της Α.Μ. η εν λόγω επέκταση θα εξυπηρετεί πάνω από 330.000 πολίτες σε καθημερινή βάση, χωρίς να υπολογίζονται ενδεχόμενες επεκτάσεις προς την Ευκαρπία και ανατολικότερα προς το Κορδελιό και μακρύτερες συνοικίες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Οι σταθμοί στην επέκταση προς τα δυτικά θα κατασκευαστούν σε μικρότερο βάθος και εκτεινόμενοι σε δύο ή τρία επίπεδα το πολύ και όχι σε τέσσερα όπως συμβαίνει στη βασική γραμμή, καθότι όπως εξήγησε ο κ. Μπούσουλας, τα κτίσματα στις δυτικές συνοικίες είναι πιο καινούργια και καλύτερα κατασκευασμένα.

Σχετικώς με τις πρόδρομες εργασίες, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί κάποιες γεωτεχνικές μελέτες στη Σταυρούπολη, ενώ συνεργεία διεξάγουν έρευνες για την ποιότητα των εδαφών. Επί τούτου, όπως τόνισε και ο πρόεδρος της Α.Μ, Γιάννης Μυλόπουλος, έχουν εξασφαλισθεί 30 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των πρόδρομων εργασιών, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν τις αρχαιολογικές εργασίες και τις απαραίτητες μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας. Το έργο κατασκευής της επέκτασης εκτιμάται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Αναφορικά με το τεχνικό κομμάτι του έργου, θα κατασκευαστούν δύο δίδυμες ανεξάρτητες σήραγγες μονής κατεύθυνσης, μήκους 11 χιλιομέτρων η κάθε μία και με τη χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγό, όπως ακριβώς θα συμβεί και στις δύο υπό κατασκευή γραμμές.

Το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας προβλέπει για φέτος και το 2019 την τεκμηρίωση του σχεδιασμού, τις επαφές με οργανισμούς για τα δίκτυα, τα αρχαιολογικά, η προετοιμασία του διαγωνισμού και ό,τι θα υπολείπεται από τις γεωτεχνικές έρευνες.

Ο κ. Μπούσουλας υπογράμμισε πως σε αυτή την επέκταση θα υιοθετηθούν βελτιωμένες πρακτικές προκειμένου το έργο να μην κολλήσει και να υπάρχει η δυνατότητα ελιγμών στη διάρκεια της κατασκευής.

Εξάλλου, ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Α.Μ. έκανε αναφορά και στην επέκταση από την Καλαμαριά προς το αεροδρόμιο, γνωστοποιώντας πως θα είναι υπόγεια μέχρι τη Μίκρα και από το ύψος της “Σχολής Πολέμου” θα αναδύεται στο μέσον της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής συνεχίζοντας έτσι μέχρι το αεροδρόμιο “Μακεδονία”.